Tak for dit indlæg Senshin - dejligt at hører om det i praksis, fra én der praktiserer det!!
Selv tak.
Jeg kan godt forstå din skepsis. Jeg havde den selv i starten. Min tanke var; hvorfor skulle man gide gøre sig umage i dette liv, hvis alt man skulle var at chante Nembutsu og dermed blive genfødt og opnå Nirvana i det næste?
Så til at starte på lavede jeg praksis bare for at gøre det, som jeg blev opfordret til. Hen ad vejen har den så langsomt givet mening for mig. Og det er vel i bund og grund det alle praksisser er til; At man finder det man kan bruge i dem inden i sig selv og ikke udenfor.
Jeg håber derfor meget at jeg vil være åben for andre praksisser i fremtiden også selvom de ikke giver mening for mig umiddelbart!
Og sådan ser jeg det også med Marathon Munkene. Det er muligt det de gør er småskørt og småsygt for vi der ikke gør det samme, men de giver sig selv en optimal mulighed for at åbne øjnene det rene land, deres Buddhanatur hvert øjeblik de praktiserer. Nogle har nok i at gøre det på puden, andre vandre på bjergskråninger i årevis.