Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 22, 2012, 12:30:05

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Buddhistisk studium
| |-+  Tekststudier
| | |-+  Den tibetanske dødebog
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Den tibetanske dødebog  (Læst 247 gange)
Seiren
Full Member

Beskeder: 125

Vis profil
« Dato: Januar 21, 2012, 01:43:15 »

Overvejer at kaste mig over den tibetanske dødebog, men kan se der findes flere af slagsen og vil gerne have fat i den "rigtige" hvis sådan een findes (på dansk). Nogen der ved hvilken jeg skal have fat i?
Logget

Sometimes you have to lose your mind to come to your senses...
Junshin
Administrator
Newbie

Beskeder: 32

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: Januar 21, 2012, 02:19:12 »

Der er faktisk netop sidste år kommet en spritny oversættelse af dødebogen på dansk. Den er foretaget af Erik Meier Carlsen, der ud over at være en kendt kommentator og journalist samt forhenværende redaktør på BT, har praktiseret tibetansk buddhisme og herunder Dzogchen i henved 40 år. I bogen er der en ret fyldig kommentar både til dødebogen som sådan, men også til buddhismen i det hele taget. Jeg synes den er ret interessant, da han fremlægger nogle nye vinkler på buddhismen, som jeg ikke har set andre steder. Hans sprog er præget af at han er journalist og akademiker, og jeg kan egentlig godt lide at få præsenteret tingene på en højpandet facon for en gang skyld. Jeg vil anbefale bogen, selvom der er fare for at visse feelgood buddhister vil blive stødt på manchetterne:)  

Jeg vil lige pointere at jeg politisk er totalt uenig med Carlsen, men når det gælder buddhismen ved han hvad han taler om.

Køb den her - så støtter du en flinker fyr og den eneste (så hvidt jeg ved) buddhistiske butik i Danmark: http://kubera.dk/product.asp?product=868
« Sidste ændring: Januar 21, 2012, 02:41:52 af Junshin » Logget
Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 21, 2012, 06:09:27 »

Tusind tak Junshin! Det lyder som "bogen" og tak for henvisningen til en skøn hjemmeside  Kiss
Logget

Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: Januar 23, 2012, 01:29:04 »

(uden relation til det oprindelige emne)

Køb den her - så støtter du en flinker fyr og den eneste (så hvidt jeg ved) buddhistiske butik i Danmark: http://kubera.dk/product.asp?product=868

Kender den godt. God butik.

Men jeg ser nu også Caretrade i Bagerstræde som en buddhistisk butik. Den lukker desværre snart og overgår til webshop.

Gassho,
Doshin
Logget
Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 24, 2012, 12:37:29 »

Ja det er en skøn butik! De fortsætter vidst på nettet så vidt jeg ved - Pia og Lakha er vidst kun i Nepal og vinteren og er så i Danmark om sommeren. Jeg har købt min første meditationspude hos dem og de fleste af mine juzu'er (malas). Det er altid en fornøjelse og så støtter de et godt formål Smiley
Logget

Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: Marts 29, 2012, 06:33:57 »

...

Lige en indskudt bemærkning. Kubera overgår til kun at være web-shop, dermed lukker butikken i Nansensgade. Kommende weekend er sidste weekend.

Gassho,
Doshin
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: