Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 22, 2012, 12:28:58

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Kaffestue / snakkeklub
| | |-+  Dana - skattefradrag af økomisk støtte til fradragsgodkendte religiøs samfund
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Dana - skattefradrag af økomisk støtte til fradragsgodkendte religiøs samfund  (Læst 185 gange)
ClausPh
Newbie
*

Beskeder: 23

Vis profil
« Dato: Januar 17, 2012, 11:07:42 »

Kære Jer Alle

Tendai Danmark skulle i sommers være blevet godkendt som religiøst trossamfund med mulighed for skattefradrag af økonomiske bidrag over 500 kr / år, dog max af 14.500 i 2011 http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=161579, men fremtræder ikke af den aktuelle liste dateret 15.07.2011 i linkets dokument.

Hvis betalingen til det fradragsberetiget trossamfund indeholder oplysninger om navn og CPR nummer, skulle fradraget indregnes automatisk ved skatteberegningen, se http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788631&vId=0

På min private skattemappe er der endnu ingen oplysninger om mine indbetalinger.

Ved at det tog mange skrevne ord at opnå godkendelse som fradragsberetiget trossamfund. Når vores 'sekretariat' - kasserer, at få tallogistikken i orden ifht Skat, så vores evt fradrag kan få effekt for 2011 opgørelsen?

Hvordan kan jeg evt yde til at lette det kedelige taldokumentationsarbejde for Shanga´ens deltagers økonomiske bedste?

Gassho

Claus

Det buddhistiske 'Hvordan' spørgsmål tilføjet
« Sidste ændring: Januar 17, 2012, 12:03:18 af ClausPh » Logget

Ateist, der søger andet åndeligt accepterende og lærerrigt ståsted
Seicho
Jr. Member
**

Beskeder: 68

Vis profil
« Svar #1 Dato: Januar 17, 2012, 11:39:40 »

Hmm, jeg mindes ikke at skulle have oplyst cpr-nummer da jeg meldte mig ind. Ved ikke med jer andre. Måske kræver det at man på gammeldags manér ringer til Skat, fremviser kvitteringer osv så?
Logget
Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: Januar 17, 2012, 12:10:06 »

Kære Jer Alle

Tendai Danmark skulle i sommers være blevet godkendt som religiøst trossamfund med mulighed for skattefradrag af økonomiske bidrag over 500 kr / år, dog max af 14.500 i 2011 http://skat.dk/SKAT.aspx?oID=161579, men fremtræder ikke af den aktuelle liste dateret 15.07.2011 i linkets dokument.

Jeg er sikker på at andre ved mere, og vil oplyse os om emnet. Men umiddelbart tror jeg, at du blander "godkendt trossamfund" og "fradragsberettiget trossamfund" sammen. Mig bekendt er Tendai "blot" godkendt som trossamfund i Danmark, af justitsministeriet; det medfører ikke automagisk mulighed for skattefradrag af bidrag.

"Godkendt trossamfund" er noget juridisk, hvor man bl.a. får beføjelser til at vie folk. Derudover ligger der en anerkendelse i det, fra statens side. Men det handler ikke om mulighed for at fradrage i skat (for dem der yder bidrag).

Gassho,
Doshin
« Sidste ændring: Januar 18, 2012, 11:06:00 af Doshin » Logget
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: Januar 17, 2012, 05:52:47 »

Vi har opnået godkendelse fra skat, og jeg regner med at Chizen vil redegøre nærmere for, hvordan det omsættes i praksis. Vi vil holde jer opdateret.
Logget

ClausPh
Newbie
*

Vis profil
« Svar #4 Dato: Februar 04, 2012, 07:47:30 »

Tak til dem af Jer, der fik indberettet vores gaver som skattefradrag - Så idag dette

Håber at EDB-nørderne hos Skat får korrigeret data, så jeg kun får et fradrag for min samlede årsindbetaling, - istedet for de syv....

Go Vinter oplevelser til Jer alle

Claus
« Sidste ændring: Februar 04, 2012, 07:52:15 af ClausPh » Logget

Junshin
Administrator
Newbie

Beskeder: 32

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: Februar 04, 2012, 09:08:44 »

Sådan ser min også ud - sikke en dejlige masse fradrag Grin
Logget
Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: Februar 04, 2012, 10:13:31 »

Tak til dem af Jer, der fik indberettet vores gaver som skattefradrag - ...

Tak for hvad ? Det er vel kun bidragyderne, der får fradrag/noget ud af det, eller har jeg misforstået noget ?

Men det er da primært dig, der fortjener tak, for at være opmærksom på muligheden, og for at køre projektet helt i mål. Jeg har stor respekt for det engagement du udviste.

...
Håber at EDB-nørderne hos Skat får korrigeret data, så jeg kun får et fradrag for min samlede årsindbetaling, - istedet for de syv....

Er der ikke noget med, at hvis man selv bliver opmærksom på fejl, i selvangivelsen, så har man pligt til at oplyse det ? Med en anden kasket kunne man sige, "jeg vil afstå fra at tage, hvad der ikke er frit givet".

Gassho,
Doshin
Logget
ClausPh
Newbie
*

Vis profil
« Svar #7 Dato: Februar 04, 2012, 12:52:46 »

Tak til dem af Jer, der fik indberettet vores gaver som skattefradrag - ...
Tak for hvad ? Det er vel kun bidragyderne, der får fradrag/noget ud af det, eller har jeg misforstået noget ?

Men det er da primært dig, der fortjener tak, for at være opmærksom på muligheden, og for at køre projektet helt i mål. Jeg har stor respekt for det engagement du udviste.

Takken går til dem i Tendai, der kæmpede videre med it/web-teknologien for at fuldende indberetningen til Skat.

Gassho

Claus
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: