Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 22, 2012, 12:28:35

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Arrangementer
| | |-+  Nyt zen center i København
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Nyt zen center i København  (Læst 197 gange)
Seiren
Full Member

Beskeder: 125

Vis profil
« Dato: Januar 07, 2012, 05:13:13 »

Har I set/hørt der åbner et nyt zen center i København? Er det nogen vi kender?

http://www.zenmind.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=44%3Areception-abning-af-nyt-center&catid=1%3Anews
Logget

Sometimes you have to lose your mind to come to your senses...
Shinmyo
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #1 Dato: Januar 08, 2012, 05:00:27 »

Har I set/hørt der åbner et nyt zen center i København? Er det nogen vi kender?

http://www.zenmind.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=44%3Areception-abning-af-nyt-center&catid=1%3Anews

Og har det mon overhovedet noget at gøre med Zen ? .....  Jeg bestilte min første safu hos dette firma og en bog om "zen" (som du er velkommen til at få )  Smiley Ved ikke om de er blevet mere "zen" end dengang . Mener zenmind blev diskuteret på bf.dk da den eksisterede , og det var under en tråd om newage og buddhisme som reklame   ...  
« Sidste ændring: Januar 08, 2012, 07:04:37 af Shinmyo » Logget

“If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty”
Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 08, 2012, 06:11:56 »

Ej hvor øv hvis det er rigtigt! Tænkte godt om det måske var Google New age Buddhisme eller hvad vi nu skal kalde det...
Logget

Junshin
Administrator
Newbie

Beskeder: 32

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: Januar 08, 2012, 06:25:52 »

Ting som "Zen golf", ekstrem dyr lærer træning, overdrevet fokus på at uddanne erhvervsledere tyder på at penge spiller en ret stor rolle i det her foretagende. Nu er den amerikanske Dharma-pengemaskine tilsyneladende også kommet til Danmark. Jeg ville aldrig røre det med en ildtang, men jeg er jo også bare en gammel gnaven anarko-syndikalistisk dharma bums tazmanian devil
Logget
Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: Januar 09, 2012, 11:08:08 »

Jeg synes du er en SKØN Dharma bums Junshin!  Kiss Tak for input Smiley
Logget

Shoki
Newbie
*

Beskeder: 12

Vis profil
« Svar #5 Dato: Marts 06, 2012, 03:34:55 »

Jeg var faktisk sammen med en af lærerne i den forgangne weekend. En sammenkomst med frokost, te og kage. Jeg var inviteret med på sidelinjen og kendte ikke de øvrige deltagere. På et tidspunkt nævner ham der sidder overfor mig ved bordet, at han mediterer. Det gør jeg også siger jeg og rækker min venstre arm frem og peger på mine juzu'er på håndleddet. Jeg spørger hvilken meditation, han praktiserer. Zen, får jeg at vide. Vedkommende fortæller derefter, at han ikke er buddhist

Jeg har forsøgt at google "zen uden buddhisme". Uden held! Jeg kender til termerne zen og zenbuddhisme. Men har ikke før nu hørt om zen uden buddhisme.

Hjemmesiden hedder zenmind.dk

http://www.zenmind.dk/

Jeg har undret mig over foretagenet siden weekendens opdagelse af forekomsten af den ubuddhistiske zen(buddhisme) - indtil jeg kom herind og så at også andre havde undret sig.

NB! Du kommer ikke ret langt ind på deres hjemmeside førend der sættes kroner og øre på tingene.

Gassho

Shoki

Logget
Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #6 Dato: Marts 07, 2012, 12:37:51 »

glad ruller glad ruller ubuddhistiske zen(buddhisme)  glad ruller glad ruller
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 548

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #7 Dato: Marts 07, 2012, 02:20:20 »

Sesshin; 6500 kr. - så kan vi lære det! Undecided  Bortset fra prisen er det et smukt sted de holder retreats!
Jeg har svært ved at beslutte mig for om jeg skal spille bullshit-bingo på siden, eller forsøge at forstå hvad zen uden buddhisme er for noget. Jeg vil næsten æde min hat på at det er en lille buddhafigur der står på deres bord (alter?) i zendoen Grin  
Det er spøjst, når man læser profilerne, så gør de langt mere ud af at være general secretary, CEO og hvad-giver-du-mig indenfor erhvervslivet, end at være zen-lærere.

Zen-golfen kan jeg slet ikke tage seriøst glad ruller
« Sidste ændring: Marts 07, 2012, 07:56:31 af Yoren » Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #8 Dato: Marts 08, 2012, 11:29:38 »

Jeg kommer lige i tanke om at jeg har haft kontakt til en zen buddhist i Holland som har været på retreat der. De er vist, i følge hende, tillknyttet en zen mester fra Holland.

Så hvordan de vil pille buddhismen ud af det, ved jeg ikke lige.
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: