Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 22, 2012, 12:20:59

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Etik og filosofi
| |-+  Buddhistisk filosofi
| | |-+  Karma sanskrit betyder oversat...?
« forrige næste »
Sider: 1 [2] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Karma sanskrit betyder oversat...?  (Læst 392 gange)
Kåre
Sr. Member

Beskeder: 459

Vis profil WWW
« Svar #15 Dato: December 10, 2011, 10:40:42 »

...og når du er færdig med at le, kan du finde en ok udlægning af karmas funktion her: http://www.buddhanet.net/cmdsg/kamma.htm  Wink

Takk for det, Shomon. Når jeg ser at noen overivrige personer - det være seg i gamle dager eller i vår egen tid - trekker Dhamma ned i mudderet ved at de promoterer den på måter som skriker ut deres egen naivitet og tankeløshet, kan jeg reagere på en av to måter. Jeg kan bli sint over at de fornedrer Dhamma. Eller jeg kan le av det hele. Jeg velger sistnevnte reaksjon. Og hvis dette betyr at jeg ikke kan lese linken din før jeg er ferdig med å le, er jeg redd det kan bli lenge til jeg får lest den ...  Wink
Logget

Metta,
Kåre
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #16 Dato: December 11, 2011, 08:56:00 »

Okay. Vi indfører Geezer-privilegier her, ligesom på gyo. Således bliver det tilladt for gedsers (og lad os bare lade det være op til den enkelte hvornår de passer i kategorien) at følge linket, mens de griner i skægget  Grin
Logget

Kåre
Sr. Member

Vis profil WWW
« Svar #17 Dato: December 11, 2011, 11:14:27 »

Okay. Vi indfører Geezer-privilegier her, ligesom på gyo. Således bliver det tilladt for gedsers (og lad os bare lade det være op til den enkelte hvornår de passer i kategorien) at følge linket, mens de griner i skægget  Grin

Jeg må med skam bekjenne at her svikter mine språkkunnskaper. Hva er "gedsers"?  klø sig i håret
Logget

Metta,
Kåre
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #18 Dato: December 12, 2011, 07:58:29 »

Jeg må med skam bekjenne at her svikter mine språkkunnskaper. Hva er "gedsers"?  klø sig i håret

Gamle mænd...
Logget

Kåre
Sr. Member

Vis profil WWW
« Svar #19 Dato: December 12, 2011, 01:27:18 »

Gamle mænd...

Men jeg forstår ikke riktig hvorfor Veivesenet har satt opp dette skiltet utenfor huset mitt:

Logget

Metta,
Kåre
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #20 Dato: December 12, 2011, 01:30:03 »

glad ruller glad ruller Fantastisk!!!!
Logget