Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 22, 2012, 12:16:04

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Arrangementer
| | |-+  Shaka Jodo-e og to gange tilflugt
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Shaka Jodo-e og to gange tilflugt  (Læst 145 gange)
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 548

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Dato: December 05, 2011, 12:36:50 »

HUSK at det er nu på tirsdag (d. 6/12) vi fejrer Shaka Jodo-e i Lotus Sanghaen!

Vi begynder kl. 13, og derefter vil der starte nye praksisperioder hver anden time frem t kl. 19, hvor vi laver vores aftenceremoni. Kl. 19.30 vil vores sædvanlige meditation være skiftet ud med en Juhachido. Det er muligt at komme til undervejs, blot man er hensynsfuld overfor de øvrige deltagere.
Det er vigtigt at man er selvhjulpen i praksis hvis man ønsker at deltage kl. 13, 15 og/eller 17, da det udelukkende er et tilbud om at sidde sammen med andre. Der bliver ikke tale om fælles meditation som sådan, men bare om et meditativt fællesskab.
Der vil være te og kaffe i hondokøkkenet, men deltagere skal selv sørge for en eventuel madpakke. Der bliver ingen decideret spisepause; man planlægger selv hvornår man vil spise (i stilhed).
Fra kl. 19 følger vi vores almindelige skema, bortset fra at meditationen som nævnt bliver esoterisk.

Der vil samme aften være tilflugtsceremoni for to medlemmer! happy clapping hands
Det bliver en fantastisk dag!  Kiss Vel mødt.
« Sidste ændring: December 05, 2011, 12:39:14 af Yoren » Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Junshin
Administrator
Newbie

Beskeder: 32

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: December 05, 2011, 04:28:19 »

Hvornår er tilflugtsceremonien? Det er der vist andre der har spurgt om. Jeg får nok besvær med at nå frem til kl 13. men vil da gerne være der når folk tager tilflugt.
Logget
Yoren
Administrator
Hero Member

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: December 05, 2011, 10:45:50 »

Hvornår er tilflugtsceremonien? Det er der vist andre der har spurgt om. Jeg får nok besvær med at nå frem til kl 13. men vil da gerne være der når folk tager tilflugt.

Jeg ved det ikke, men et godt bud kunne være ved aftenceremonien (kl. 19).  - Shomon?
Logget

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Seiren
Full Member

Beskeder: 125

Vis profil
« Svar #3 Dato: December 07, 2011, 09:50:35 »

Tak for en skøn dag  Kiss
Logget

Sometimes you have to lose your mind to come to your senses...
Yoren
Administrator
Hero Member

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: December 07, 2011, 11:51:02 »

Tak for en skøn dag  Kiss

Selv tak du, godt selskab kan man ikke få for meget af. Godt gået med prostrationerne - hører at du har ømme ben i dag... Wink
Logget

Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: December 07, 2011, 12:48:36 »

Jeg siger også mange tak for den gode dag, med mange gode oplevelser.

Dagen i dag, er så gået med forberedelse til morgendagens fødselsdag. Fødselaren inviterer 10 piger fra klassen, hjem til risengrød og æbleskiver; man bliver kun 6 år én gang Wink

Og så fik jeg da lige hapset mig (endnu) et domæne www.doshin.dk.

Gassho,
Doshin
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: