Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 22, 2012, 12:02:55

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Shinmyo
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Shinmyo  (Læst 188 gange)
Shinmyo
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Dato: Oktober 11, 2011, 07:37:19 »

Hej  welcomming-party

Jeg har været herinde i laaaaaaang tid , men ville vente med at præsentere mig herinde indtil jeg havde taget tilflugt  happy dancing  Og det skete her d. 7-10-2011 hvilket betyder jeg ikke vil trække den længere  smiley hitting smiley w. lol

Mit dåbsnavn er Rasmus , Rasmus betyder den smukke eller den skønne og dem som kender mig ved at det passer meget fint  glad ruller

Mit Dharmanavn er Shinmyo og betyder Ny begyndelse , og det minder mig om at hvert øjeblik er en ny begyndelse og jeg selv vælger hvad jeg vil gøre med mit liv. Fantastisk navn som giver mere og mere mening med tiden .

Jeg er 24 år og bor i Hedensted melle Vejle og Horsens , jeg er tilknyttet Ekayana Sanghaen i Randers men nyder også at tage til Odense Sanghaen. Jeg er så heldig at afstanden fra mig stort set er den samme  happy clapping hands

Der var ingen tvivl om at det skulle være en Japansk retning som passede bedst til mig , jeg har dyrket karate fra jeg var 8 år men stoppede da jeg blev teenager og begyndte at gå i byen og rende efter tøser . Idag har jeg genoptaget kampkunsten og dyrker en blanding at Karate, jiujitsu og baguazang kungfu , (Jeg har desværre været nødsaget til at melde mig ud af denne kampskole pga. en knæskade jeg fik under træningen som jeg aldrig er kommet mig over) Men dyrker stadig Tai Chi Chuan Yang stilen som er en "indre" stilart. Så er der mere tid til te og kage , så må siges at være en win win ! Der udover har jeg en forkærlighed for alt japansk , Japansk te (og teudstyr) Origami , kalligrafi osv osv
Jeg bruger en time på meditation om dagen 30 x 2 (morgen og aften) , en gang imellem får jeg kun sat en 30 min og andre dage hopper jeg et par dage over men holder mig som regel fast på at det SKAL gøres Smiley

Jeg starter med at chante langtlivs dharani for mig selv eller andre og ofre til buddhaen inden jeg går igang med morgen ceremonien som er efterfulgt af 30 mins meditation , jeg er begyndt på Taizokai Mandalaen som min primære praksis . Ved at visualisere en bestemt buddha kan man udvikle dennes positive kvaliteter . For de interesserede har jeg været igang med Akshobya i en del tid , og går videre til den næste når jeg føler det er det rigtige . (istedet for at sætte en tidsgrænse) Om morgenen tager jeg en metta meditation som er en alternativ meditation til Akshobya (det at se at vi alle ønsker at være lykkelige og leve et godt liv)

Om aftenen meditere jeg på Akshobya buddhaen (30 min) og slutter med ceremoni .
Og så sover man så godt , man kan praktisk talt rulle af safuen og ned i sengen og bom så sover man Smiley

Gassho Rasmus Shinmyo  
« Sidste ændring: December 27, 2011, 11:43:25 af Shinmyo » Logget

“If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty”
Taido
Full Member

Beskeder: 144

Vis profil
« Svar #1 Dato: Oktober 11, 2011, 08:01:48 »

Hej Shinmyo.

Flot flot præsentation og dejligt at du har så megen energi og lyst blandet med alvor.

Jeg gamle mand kan slet ikke klare dit tempo, men pyt, vi vælger selv og jeg arbejder med min vej med åbne øjne.

Men dejligt du også kommrer hos os her på Fyn.

Gassho Viggo/Taido
Logget
Seiren
Full Member

Beskeder: 125

Vis profil
« Svar #2 Dato: Oktober 11, 2011, 06:32:30 »

Først et stort tillykke med tilflugten og dit dharma navn endnu en gang  Kiss

Skøn præsentation - grinede flere gange Smiley Og håber jeg får glæden af at se dig til næste retreat _/\_
Logget

Sometimes you have to lose your mind to come to your senses...
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: