Jeg blev bekendt med Fudo myo mantra på sidste retreat og elsker energien i det. Pt bruger jeg det primært til gående meditationer i højt tempo, men ville gerne vide mere om det og om det bruges ifm andre praksisformer.
Det bruges i forbindelse med de esoteriske praksisser, og det er selvfølgelig derfor du har ikke har fundet de store resultater i en Google-søgning.
Jeg har forsøgt at google på det, men kan umiddelbart ikke finde noget der fortæller hvad det betyder eller hvad historien bag er??
Tak

Ak ja – hvad betyder det??? Det tilbagevendende spørgsmål i forbindelse med mantraer. Tillad mig at citere Shakespeare:
”Hvad er et navn? Det, som vi kalder rose,
vil dufte lige sødt, hvad end det kaldes”
Det er ligegyldigt hvad det betyder. Det der er vigtigt, er hvordan det påvirker sindet – og det kan du kun finde ud af ved at prøve det. Mantra bærer mening over sprog og kultur. Mantra er mantra, uanset om man forstår dem eller ej. Det er ikke sådan at en japansk munk ’forstår’ Fudo Myo-o’s mantra – eller jo, det gør hun netop, hun forstår det virkelig, for hun har typisk praktiseret det, men hun vil kun meget sjældent kunne oversætte det ord for ord. Betydningen er så ligegyldig, at jeg er ret sikker på, at du vil have glemt det ca. 2 minutter efter jeg har fortalt dig det

. Et mantra skal bruges, ikke forstås.
Gassho,
Shomon.
P.S. Det betyder ”Hail to the Diamond Fire Kings, the fearful Lords who terrorize evildoers; shatter too the darkness which lurks in my heart, O Holy Unshakable King of Light”. Husk det. Du vil blive hørt i det