Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 21, 2012, 11:44:14

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Praksis
| |-+  Meditationspraksis
| | |-+  Fudo myo
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Fudo myo  (Læst 281 gange)
Seiren
Full Member

Beskeder: 125

Vis profil
« Dato: September 05, 2011, 04:39:19 »

Jeg blev bekendt med Fudo myo mantra på sidste retreat og elsker energien i det. Pt bruger jeg det primært til gående meditationer i højt tempo, men ville gerne vide mere om det og om det bruges ifm andre praksisformer. Jeg har forsøgt at google på det, men kan umiddelbart ikke finde noget der fortæller hvad det betyder eller hvad historien bag er??

Tak Smiley
Logget

Sometimes you have to lose your mind to come to your senses...
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: September 06, 2011, 07:38:53 »

Jeg blev bekendt med Fudo myo mantra på sidste retreat og elsker energien i det. Pt bruger jeg det primært til gående meditationer i højt tempo, men ville gerne vide mere om det og om det bruges ifm andre praksisformer.

Det bruges i forbindelse med de esoteriske praksisser, og det er selvfølgelig derfor du har ikke har fundet de store resultater i en Google-søgning.

Citat

Jeg har forsøgt at google på det, men kan umiddelbart ikke finde noget der fortæller hvad det betyder eller hvad historien bag er??

Tak Smiley

Ak ja – hvad betyder det??? Det tilbagevendende spørgsmål i forbindelse med mantraer. Tillad mig at citere Shakespeare:

”Hvad er et navn? Det, som vi kalder rose,
vil dufte lige sødt, hvad end det kaldes”

Det er ligegyldigt hvad det betyder. Det der er vigtigt, er hvordan det påvirker sindet – og det kan du kun finde ud af ved at prøve det. Mantra bærer mening over sprog og kultur. Mantra er mantra, uanset om man forstår dem eller ej. Det er ikke sådan at en japansk munk ’forstår’ Fudo Myo-o’s mantra – eller jo, det gør hun netop, hun forstår det virkelig, for hun har typisk praktiseret det, men hun vil kun meget sjældent kunne oversætte det ord for ord. Betydningen er så ligegyldig, at jeg er ret sikker på, at du vil have glemt det ca. 2 minutter efter jeg har fortalt dig det Wink. Et mantra skal bruges, ikke forstås.

Gassho,
Shomon.

P.S. Det betyder ”Hail to the Diamond Fire Kings, the fearful Lords who terrorize evildoers; shatter too the darkness which lurks in my heart, O Holy Unshakable King of Light”. Husk det. Du vil blive hørt i det  Kiss
Logget

Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: September 06, 2011, 01:59:49 »

Åhh hvor har du bare ret! Og det var jo lige præcis fordi jeg mærkede den positive virkning på sindet at jeg bildte mig ind at jeg så var nødt til at forstå det for at få endnu større udbytte   Huh? Mon begær er på spil her... Wink

Jeg synes du på retreaten nævnte noget om visualisering og ild og noget, mon du kan hjælpe min hukommelse lidt på vej? Bruges det kun ifm kokorodo eller hvilke andre former for lægmandspraksis kan man bruge det ? Synes det virker fantastisk mod stresstanker og for meget energi.

ps: Går i intensiv træning straks, så du kan høre mig i det næste gang vi ses  Kiss
Logget

Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: September 07, 2011, 09:46:13 »

Åhh hvor har du bare ret! Og det var jo lige præcis fordi jeg mærkede den positive virkning på sindet at jeg bildte mig ind at jeg så var nødt til at forstå det for at få endnu større udbytte   Huh? Mon begær er på spil her... Wink

Jeg synes du på retreaten nævnte noget om visualisering og ild og noget, mon du kan hjælpe min hukommelse lidt på vej? Bruges det kun ifm kokorodo eller hvilke andre former for lægmandspraksis kan man bruge det ? Synes det virker fantastisk mod stresstanker og for meget energi.

Skriver en pb til dig.

Citat

ps: Går i intensiv træning straks, så du kan høre mig i det næste gang vi ses  Kiss

Det må du hellere  Grin
Logget

Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: September 22, 2011, 11:23:42 »

Tusind tak  Kiss

Måske vi kunne lave den sammen en dag ?
Logget

Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: September 22, 2011, 03:30:15 »

Tusind tak  Kiss

Det kunne være hyggeligt!
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 548

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: September 22, 2011, 09:39:42 »

Tusind tak  Kiss

Det kunne være hyggeligt!

Sig til - så sidder jeg med, hvis jeg kan (elsker den!)
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Seiren
Full Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: September 23, 2011, 08:21:54 »

Det kan du tro  Smiley
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: