Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 21, 2012, 11:43:45

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Arrangementer
| | |-+  Sutra studie gruppe i Lotus sangha
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Sutra studie gruppe i Lotus sangha  (Læst 291 gange)
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Dato: September 02, 2011, 04:45:14 »

Vi vil prøve at genoplive vores gamle sutrastudie gruppe i Lotus Sanghaen. Første sutra bliver Vajrachedika Prajnaparamita Sutra, også kendt som The Diamond Sutra. Den er tilgængelig gratis på

http://www.diamond-sutra.comdiamond_sutra_translation.html.

Hvis du vil investere i en trykt udgave, anbefaler vi Mu Soeng: ”The Diamond Sutra: Transforming the Way We Perceive the World”.

Gruppen vil mødes en gang om måneden, første gang torsdag d. 29/9 kl. 19.00, hvor vi vil tale om Prajna Paramita litteraturens plads i den buddhistiske kanon.
Logget

Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: September 03, 2011, 06:37:48 »

Linket virker ikke, jeg formoder det skulle være:
 http://www.diamond-sutra.com/diamond_sutra_translation.html

Thomas
Logget
Shinmyo
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #2 Dato: September 03, 2011, 10:16:13 »

Hvem er denne studiegruppe rette mod ? ordinerede , læg eller alle interesserede  klø sig i håret  

Og kan du definere hvad man gør i studiegruppen? udover at man snakker om emnet  happy dancing kald mig bare Jørgen ..... spørgerJørgen  glad ruller

Mvh  Kiss
« Sidste ændring: September 03, 2011, 10:21:33 af RasmusJensen » Logget

“If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty”
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: September 04, 2011, 09:11:07 »

Den er rettet mod alle der har lyst.

I en studiegruppe diskuteres teksten og eventuelle spørgsmål bliver taget op.

:-)
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 548

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: Oktober 21, 2011, 03:00:18 »

Husk:

Næste gang studiegruppen mødes er torsdag d. 27/10 kl. 19

Gassho
Yoren
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
ClausPh
Newbie
*

Beskeder: 23

Vis profil
« Svar #5 Dato: Oktober 22, 2011, 11:40:07 »

Kære Diamant Sutra læsere

Jeg fandt de seperate 32 kapitler fra den den officielle hjemmeside noget uoverskueligt / ulæsevenligt.

Jeg har derfor tilladt mig at Copy / Paste teksten ind i en lang word-fil på 23 sider. Kan læses eller hentes via - LINK og fil fjernet fra server Søndag formiddag - tak Thomas C

En pdf-version af samme er tilgængelig via - LINK og fil fjernet fra server Søndag formiddag - tak Thomas C

Håber at jeg har overholdt copyright-lovgivningen.

På Snarlig gensyn

Gassho

ClausPh

Ændring: LINK fjernet pga Copyright rettigheder...
« Sidste ændring: Oktober 23, 2011, 08:04:51 af ClausPh » Logget

Ateist, der søger andet åndeligt accepterende og lærerrigt ståsted
Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: Oktober 23, 2011, 07:30:05 »

Kære Diamant Sutra læsere

Jeg fandt de seperate 32 kapitler fra den den officielle hjemmeside noget uoverskueligt / ulæsevenligt.

Jeg har derfor tilladt mig at Copy / Paste teksten ind i en lang word-fil på 23 sider. Kan læses eller hentes via http://...

En pdf-version af samme er tilgængelig via http://...

Håber at jeg har overholdt copyright-lovgivningen.

Nu rammer du et emne, som jeg har arbejdet meget med i mit "tidligere" liv Wink

Copyright i DK hedder i praksis "lov om ophavsret". Et af de væsentlige punkter er:
  • § 2. Ophavsretten medfører, med de i denne lov angivne indskrænkninger, eneret til at råde over værket ved at fremstille eksemplarer af det og ved at gøre det tilgængeligt for almenheden i oprindelig eller ændret skikkelse, i oversættelse, omarbejdelse i anden litteratur‑ eller kunstart eller i anden teknik.

Her er værket en oversættelse (og ikke den oprindelige tekst). Oversættelsen ejes af en anden, og du skal have vedkommendes tilladelse, til at distribuere det.
  • § 4. Den, som oversætter, omarbejder eller på anden måde bearbejder et værk, herunder overfører det til en anden litteratur‑ eller kunstart, har ophavsret til værket i denne skikkelse, men kan ikke råde over det på en måde, som strider mod ophavsretten til det oprindelige værk.

Ydermere vil et klik på Contact/support hurtigt afsløre at oversætteren sælger en PDF-version for $9.95. Så det er nok tvivlsomt om han vil være glad for at der distribueres en (PDF-)fil af hans oversættelse. ("You can support this site in the following ways: ... 3. Purchase the Complete Translation of the Diamond Sutra PDF").

For at sige det kort, du skal have ejerens tilladelse til at gøre værket tilgængeligt for andre.

Vh
Thomas
Logget
ClausPh
Newbie
*

Beskeder: 23

Vis profil
« Svar #7 Dato: Oktober 23, 2011, 08:10:50 »

For at sige det kort, du skal have ejerens tilladelse til at gøre værket tilgængeligt for andre.
Vh
Thomas

Tak Thomas C. Jeg har som angivet ovenfor fjernet link til filerne samt fjernet dem fra Serveren.
Ved nærmere eftertanke vil jeg undlade at afprøve Alex Johnson Production's samarbejdsvillighed, de vil nok hellere selv sælge deres tekst... klø sig i håret
Der er faktisk kun en udover migselv, der har hentet filen i den periode den var tilgængelig.

Gassho

ClausPh
Logget

Ateist, der søger andet åndeligt accepterende og lærerrigt ståsted
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: