Så må det vist være på tide at præsentere sig. Jeg har været med fra start herinde, men ikke så meget aktiv i debatterne.
Jeg hedder Gert, mit dharmanavn er Kyoshin, bor i Randers. Er gift og har to sønner på hhv 16 og 21 år...og fik for et års tid siden en lille ny efternøler, Fie, som er en langhåret dværggravhund.

For næsten 2 år siden, fik jeg kontakt til Tendai, via Senshin, som dengang startede en gruppe op her i byen, og jeg har holdt ved lige siden. Vi har et rigtigt godt fællesskab, Ekayana Sangha i Randers. Jeg har ikke haft kontakt til andre grene af buddhismen udover Tendai, ...det har bare været "kærlighed ved første blik".
Jeg har aldrig været rigtig kristen, selvom jeg både er døbt og konfirmeret. Der skulle dog gå længe, alt for længe, inden jeg fik mig taget sammen til at melde mig ud af folkekirken, hvilket skete for ca 5 år siden og jeg skulle derefter aldrig være en del af nogen religion igen!
Og det skulle jeg så alligevel, da jeg fik interesse for buddhismen og Tendai. Jeg må være ærlig og indrømme, at jeg aldrig har betragtet buddhisme som noget religiøst eller en religion, men det var vist mere på grund af min uvidenhed og forvrængede forestillinger, end reel viden. Idag ved jeg, at det er en religion og det har jeg det fint med. Det er jo indholdet og ikke indpakningen, der betyder noget.
Jeg tog tilflugt på det netop afholdte forårsretreat i april, efter ca 1 1/2 års overvejelser! Ikke sådan at forstå, at jeg har været i tvivl...jo måske lige efter at den første begejstring have lagt sig, efter mødet med buddhismen/Tendai. Da kom tvivlen omkring hele buddhismen. Det er nok en periode vi alle sammen skal igennem. Efterfølgende har min tro bare vokset og vokset, i takt med min praktisering og efter mødet med alle jer dejlige og inspirerende mennesker i Tendai. Jeg kan kun sige, at tilflugten var den HELT RIGTIGE beslutning.
Der er nu opstået den enestående mulighed, at jeg kan tilbringe 2-3 måneder hos Keisho i hans tempel i Californien. Dette vil jeg prøve at få arrangeret medio august/primo september og frem. Så hvis alt går vel, vil jeg bruge denne fantastiske mulighed til: at lære, personlig udvikling og finde ny inspiration, under nogle helt andre og meget anderledes forhold. Det vil blive en udfordring, jeg ser frem til.
Jeg glæder mig til at følge Vejen...