Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 21, 2012, 11:28:18

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30 - 12.30
d. 30/5 København kl. 18:30 - 21
d. 31/5 Odense kl. 19 - 21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3428 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Arrangementer
| | |-+  Tendai efterårsretreat
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Tendai efterårsretreat  (Læst 425 gange)
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Dato: Maj 16, 2011, 12:50:05 »

Tendai efterårsretreat

På utallige opfordringer vil vi tilbyde et længere retreat her i efteråret. Bemærk venligst, at hvis der ikke er tilstrækkelig tilslutning til et længere retreat, vil vi i stedet tilbyde et almindeligt weekend-forløb.

Som udgangspunkt holder vi retreat i Dharma Centret i Slagslunde fra d. 7/10 kl. 16 til d. 11/10 kl. 21.30 – dvs at vi starter fredag eftermiddag, og afslutter tirsdag med det sædvanlige sanghamøde.

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde afhentning ved retreatets start, men kan arrangere transport til en S-togs station ved afslutningen. Lad os venligst vide om du ønsker at benytte dig af denne mulighed. En ekstra overnatning i centret kan eventuelt arrangeres mod betaling, men så vil der ikke være mulighed for transport til stationen.

Da det er et lidt længere retreat har vi mulighed for at gå mere i dybden, hvorfor dette arrangement kun retter sig mod dem der har deltaget i retreats før. Vi vil arbejde med Shantidevas tekst Bodhicaryavatara; Vejen til det vågne liv. Teksten findes i et utal af oversættelser, men da der er ret stor forskel på udgaverne, anbefales det at du anskaffer dig vores oversættelse, som er tilgængelig på www.tendai.dk

Vi vil nærme os teksten på flere forskellige måder: vi vil læse den, diskutere den, og lave forskellige kontemplationer og praksisser baseret på den.

Prisen for retreatet er 700 kr for betalende medlemmer af Tendai DK (minimum 6 måneders forudgående fast betaling), og 1400 kr for andre. Har du svært ved at finde de økonomiske midler til at deltage, kan du skrive til os på info@tendai.dk og høre nærmere om vores særlige rabatordninger. Med i retreatprisen er kursusmateriale, alle måltider, samt et tilbud om overnatning i mindre end luksuøse sovesale. Nogen vælger at tage hjem og sove, og enkelte har tidligere valgt at overnatte på et nærtliggende hotel.

Nogen gange bliver vores retreats ret hurtigt overtegnet. Derfor vil vi bede alle der ønsker at deltage om snarest at

1) tilmelde sig på info@tendai.dk, og

2) indbetale depositum på 350 kr til vores konto i Eik Bank: reg. 6610 konto 2779097, tydeligt mærket ’RETREAT’. Bemærk venligst at depositum IKKE refunderes ved framelding!

Når disse to skridt er fuldført er din tilmelding registreret, medmindre du får besked om at alle pladser er optaget. Hvis alt er optaget vil du blive tilbudt en plads på vores venteliste. Hvis der stadig er ledige pladser, vil du høre fra os igen ca. tre uger før retreatet med yderligere oplysninger. På dette tidspunkt vil vi også bede dig indbetale restbeløbet, som skal være os i hænde senest 10 dage før retreatets start, hvorefter det ikke kan refunderes.

Logget

Seicho
Jr. Member
**

Beskeder: 68

Vis profil
« Svar #1 Dato: Maj 16, 2011, 01:17:36 »

Vil der også komme et almindeligt weekend-retreat i efteråret eller er der kun planlagt det lidt længere retreat - som så kan ende med at blive lavet om til kun at vare en weekend?
Logget
Gert
Gæst
« Svar #2 Dato: Maj 16, 2011, 03:56:29 »

Det lyder som en rigtig god ide med et "udvidet" retreat og temaet er absolut også tiltalende. happy clapping hands

Jeg kan desværre ikke deltage, for hvis alt flasker sig, er jeg netop i denne periode ovre hos Keisho...til et lidt længere "retreat". Omvendt er jeg selvfølgelig med på efterårsretreatet, hvis mine planer ændres.
Logget
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 548

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: Maj 16, 2011, 06:58:26 »

Smiley Glæder mig!

_/\_
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: Maj 17, 2011, 06:08:45 »

Vil der også komme et almindeligt weekend-retreat i efteråret eller er der kun planlagt det lidt længere retreat - som så kan ende med at blive lavet om til kun at vare en weekend?

Vi planlægger ikke et weekend retreat i efteråret - kun evt som afløsning for det lange.

Til gengæld er der flere der har spurgt efter en-dages retreat, og jeg overvejer at tilbyde sådan et d. 5/11.
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: Maj 17, 2011, 08:51:15 »

Det lyder som en rigtig god ide med et "udvidet" retreat og temaet er absolut også tiltalende. happy clapping hands

Jeg kan desværre ikke deltage, for hvis alt flasker sig, er jeg netop i denne periode ovre hos Keisho...til et lidt længere "retreat". Omvendt er jeg selvfølgelig med på efterårsretreatet, hvis mine planer ændres.

Eiiijj hvor lyder det bare KANON, at du skal over til Keisho! happy clapping hands Jeg vil glæde mig rigtig meget til at høre mere happy dancing
Logget

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Kosei
Newbie
*

Beskeder: 33

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: Maj 21, 2011, 03:55:29 »

Jeg træner deltagende glæde:) Jeg er SLET ikke misundelig! Det bliver fantastisk:)
Logget

Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #7 Dato: Juni 07, 2011, 08:48:48 »

Efter utallige opfordringer valgte vi at tilbyde et længere retreat her i efteråret. Desværre var der langt fra nok tilmeldte, så i stedet tilbyder vi et almindeligt weekend retreat, fra 7/10 kl. 16, til 9/10, også kl. 16. Det vil også være det sidste retreat i år.

Der er dog stadig tale om et retreat som vil gå mere i dybden end vi plejer, hvorfor det kun retter sig mod dem som har været på retreats før, og er fortrolige med buddhistisk meditation. Vi vil arbejde med Taizokai mandalaen, især i form af visualiseringer.

Vi har desværre ikke mulighed for at tilbyde afhentning ved retreatets start, men kan arrangere transport til en S-togs station ved afslutningen. Lad os venligst vide om du ønsker at benytte dig af denne mulighed.

Prisen for retreatet er 400 kr for betalende medlemmer af Tendai DK (minimum 6 måneders forudgående fast betaling), og 700 kr for andre. Har du svært ved at finde de økonomiske midler til at deltage, kan du skrive til os på info@tendai.dk og høre nærmere om vores særlige rabatordninger. Med i retreatprisen er kursusmateriale, alle måltider, samt et tilbud om overnatning i mindre end luksuøse sovesale. Nogen vælger at tage hjem og sove, og enkelte har tidligere valgt at overnatte på et nærtliggende hotel.

Nogen gange bliver vores retreats ret hurtigt overtegnet. Derfor vil vi bede alle der ønsker at deltage om snarest at

1) tilmelde sig på info@tendai.dk, og

2) indbetale depositum på 300 kr til vores konto i Eik Bank: reg. 6610 konto 2779097, tydeligt mærket ’RETREAT’. Bemærk venligst at depositum IKKE refunderes ved framelding!

Når disse to skridt er fuldført er din tilmelding registreret, medmindre du får besked om at alle pladser er optaget (hvis alt er optaget vil du blive tilbudt en plads på vores venteliste). Ellers vil du høre fra os igen ca. tre uger før retreatet med yderligere oplysninger. På dette tidspunkt vil vi også bede dig indbetale restbeløbet, som skal være os i hænde senest 10 dage før retreatets start, hvorefter det ikke kan refunderes.

Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #8 Dato: Oktober 13, 2011, 06:43:59 »

Tusind tak for et godt retreat til alle der deltog! I er for seje! Kiss
Logget

Shinmyo
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #9 Dato: Oktober 13, 2011, 07:06:37 »

Det var et rigtig godt retreat i år , også selvom der var et par fremmede hoveder Smiley

Også et stort tak herfra Wink

Tusind tak for et godt retreat til alle der deltog! I er for seje! Kiss
Logget

“If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty”
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: