Ja der er en tråd herinde om begravelse , men synes måske ikke den hjalp mig ret meget mht. min egen død engang og andre danske tendai buddhisters.
Jeg har taget mod til at skrive mine ønsker ned på papir så mine nærmeste kan forstå at det er af stor betydning for mig at de følger mine anvisninger, men i tilfælde af jeg dør og jeg har nået og tage tilflugt i tendai (hvis jeg ikke når håber jeg at få en tendai begravelse) ville der jo være en del ceremonier og ritualer som ville være nødvendigt. Er det noget som tendai-folk foretager og skal man ønske at ens nærmeste også udføre disse ritualer.
Jeg har det lidt sådan at jo flere som tager tilflugt i tendai jo større chance er der for at vi en dag mister folk fra sanghaen, og det kan ligeså godt være ung som ældre. Men med kristne familie og måske en uforståelse overfor hvad en buddhistisk begravelse vil sige er det jo yderst vigtig at forklare de nærmeste vigtigheden omkring sine ønsker . Problemet er nok så bare at mit kendskab til en dansk tendai begravelse er yderst minimal (heldigvis)
Måske vi kunne få en forklaring på hvordan man i tendai vil udføre en begravelse traditionelt set ? og hvad der kunne være godt at ønske sig i den forbindelse overfor sin kristne familie ? Måske der er nogen herinde som allerede ved hvordan deres begravelse skal foregå og som gerne vil dele

Gassho Rasmus