Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 04:56:10

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Claus
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Claus  (Læst 664 gange)
Claus
Newbie
*

Beskeder: 17

Vis profil
« Dato: Januar 20, 2011, 01:37:52 »

En lille intro - ok -, så må jeg se hvad jeg kan få skriblet ned og giver mening.

Jeg er 35 år, har 2 herlige drenge og single (ikke en opfordring - er pt. i semi-cølibat :-)

I mange år, fra før teenagealderen, har jeg uden at kunne forklare hvorfor, været draget af buddhismen, selvom jeg egentlig aldrig har vidst hvad det står for, sådan helt konkret. Jeg troede fx at buddhismen var en anden monoteistisk religion som fx kristendommen - og det har måske i virkeligheden været det, der har afholdt mig fra at gøre mere ved sagen - af forskellige årsager.

Nu, efter jeg har stiftet bekendtskab med buddhas natur, går det op for mig, at jeg faktisk altid har levet, helt intuitivt, efter buddhismens foreskrifter og forsøgt at følge den Ottefoldige Sti. Det har, ironisk nok tror jeg, ført en stor del lidelse med sig. Måske er det netop en sandhed: uden lidelse ingen lykke.

I år besluttede jeg mig for, at tage skridtet og undersøge hvad buddhismen så egentlig er. Og jeg må sige, at jeg føler mig helt hjemme. En subtil følelse og oplevelse jeg har søgt efter i mange år, det at kunne sige "ja, dét føles helt rigtigt for mig det her".

Mine livsomstændigheder har været sådan, at jeg fra barns ben af har lært at reflekterer dybt over livets store spørgsmål og være nysgerrig efter viden - måske i virkeligheden "sandheden", den rene kerne. Jeg har indtil nu, kun følt mig tæt på, men alligevel ikke nært nok. Men den buddhistiske filosofi, fornemmer jeg i hvertfald lige nu, kan føre mig hele vejen derhen, hvor jeg i så mange år har ønsket at komme.

Jeg føler mig allerede nu parat til at søge tilflugt, men jeg tager den nu med ro lidt endnu og ser hvad der sker. For mig er det en stor beslutning og vil, tror jeg, føre en større renovering af mit liv med sig, hvorfor jeg vil føle mig helt klar på, hvad jeg søger tilflugt til/i.

Jeg glæder mig meget til at fortsætte min nye rejse, at træne mit sind (min lille hyperaktive abe) og åbne mine øjne endnu mere.

Der skal i øvrigt lyde en stor tak til Tendai i Slagslunde, der i den grad har taget godt imod mig, med deres søde og venlige personer.
« Sidste ændring: Januar 20, 2011, 01:47:47 af Claus » Logget
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: Januar 20, 2011, 01:43:56 »

Velkommen Claus, og tak for de søde ord. Det var en fornøjelse at møde dig!
Logget

Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: Januar 20, 2011, 02:07:34 »

Velkommen Claus!

Slagslunde folkene er nu søde til at tage godt i mod, men af en sangha der kalder sig 'kage-sanghaen' synes jeg nu de kan være lidt nærige med kage (i forhold til os i Randers)  Grin
Til gengæld er kvaliteten af kagen man så endelig får helt i top!
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: Januar 20, 2011, 02:15:00 »

Velkommen Claus! Smiley

Jeg kan kun sige tak, og i lige måde til dig! Du gør jo det jo ikke så svært at tage godt imod Wink - det er en fornøjelse at snakke med dig.

Ja vi kan noget med kage, kan vi... Grin
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Kåre
Sr. Member

Beskeder: 459

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: Januar 20, 2011, 03:25:57 »

Velkommen Claus! Smiley

Jeg kan kun sige tak, og i lige måde til dig! Du gør jo det jo ikke så svært at tage godt imod Wink - det er en fornøjelse at snakke med dig.

Kakayana er en interessant gren av buddhismen ...  Smiley
Logget

Metta,
Kåre
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: Januar 20, 2011, 03:49:49 »

Velkommen Claus! Smiley

Uh, hvor ER det godt at høre fra dig igen! Jeg var begyndt at blive helt nervøs over, om jeg havde kludret i langt-livs-mantraet  Cheesy
Logget

Claus
Newbie
*

Beskeder: 17

Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 20, 2011, 04:04:07 »

Velkommen Claus!

Slagslunde folkene er nu søde til at tage godt i mod, men af en sangha der kalder sig 'kage-sanghaen' synes jeg nu de kan være lidt nærige med kage (i forhold til os i Randers)  Grin

Tak Smiley

Jeg har endnu ikke smagt noget til nogen kage - hmm!
Logget
druen
Newbie
*

Beskeder: 28

Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 20, 2011, 04:30:03 »

Uh, hvor ER det godt at høre fra dig igen! Jeg var begyndt at blive helt nervøs over, om jeg havde kludret i langt-livs-mantraet  Cheesy
glad ruller
Logget
Kåre
Sr. Member

Vis profil WWW
« Svar #8 Dato: Januar 20, 2011, 07:43:52 »

Velkommen Claus! Smiley

Mantraet fungere utmerket. Bare fortsett!  Smiley
Logget

Metta,
Kåre
Kåre
Sr. Member

Vis profil WWW
« Svar #9 Dato: Januar 20, 2011, 07:47:09 »

Velkommen Claus!

Tak Smiley

He he ... men det har jeg, enda jeg bor i Norge! Og kaken var meget god! Utrolig hva som kan fjerntransporteres ved hjelp av kraftig meditasjon og sterke mantraer!  angel-smiley
Logget

Metta,
Kåre
Yoren
Administrator
Hero Member

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #10 Dato: Januar 21, 2011, 11:31:25 »

Velkommen Claus!

Tak Smiley

He he ... men det har jeg, enda jeg bor i Norge! Og kaken var meget god! Utrolig hva som kan fjerntransporteres ved hjelp av kraftig meditasjon og sterke mantraer!  angel-smiley

Jamen, Kåre du er jo Lotus Sanghaens langdistancemedlem. Dit eget kagemantra må også være et kraftfuldt et af slagsen, når kagerne holder sig så længe at de kommer vel til Norddanmark Wink
Logget

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Morck
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #11 Dato: Januar 31, 2011, 05:52:17 »

Hvis det er den Claus jeg husker fra forrige retreat, så husker jeg nemlig også at du ikke var til kage ja! Men ja velkommen hertil hvor alle driller alle!
Logget

"Det eneste jeg ved, er at jeg ingenting ved" - Sokrates
Yoren
Administrator
Hero Member

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #12 Dato: Januar 31, 2011, 06:56:32 »

Men ja velkommen hertil hvor alle driller alle!
Men Kåre driller mest ! smiley hitting smiley w. lol
Logget

Kåre
Sr. Member

Vis profil WWW
« Svar #13 Dato: Januar 31, 2011, 07:11:04 »

Men ja velkommen hertil hvor alle driller alle!
Men Kåre driller mest ! smiley hitting smiley w. lol

Meg ikke forstå dansk.  angel-smiley
Logget

Metta,
Kåre
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: