Håber det er ok med lidt selv-reklame. Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle placere det her, så jeg har valgt at gøre det under den "virtuelle sangha".
Hsu Yun Zenbuddhistisk Orden er en internet-baseret zenskole grundlagt af Ji Dyn Shakya i 1997, som også byggede Hsu Yun Chan Temple i Honolulu, Hawaii. Skolen er i dag ledet af Chuan Zhi Shakya. Der er grupper over hele verden: Australia, USA, Venezuela, Argentina, Spanien, Canada, England, Sverige, osv. Og nu også i Danmark. Jeg blev ordineret i oktober sidste år af Fa Lohng (Koro Kaisan) både i Hsu Yun skole og i den Grænseløse Vej Zen Orden (jeg fortæller lidt mere i min præsentationstråd)
Jeg bor i Velling, en lille landsby 5 km øst fra Ringkøbing, meget tæt på fjorden. Jeg har et lille meditationsværelse, med plads til 4/5 mennesker. Der er ikke fast meditationsdage endnu, men folk er velkommen til at skrive til mig og finde et tispunkt, hvor vi kan sidde sammen.
Jeg er til at finde på nettet og er meget interesseret i at dele vejen og praksisen pr e-mail, blog eller whatever. Nogle kender min blog (se linket under mit profilbillede) og jeg har tænkt længe om at bygge et website men har ikke gjord det af flere grunde: bloggen og private emails tager næsten alt den tid, jeg er villig til at give til computeren. Mit skriftlig dansk er meget begrænset, når det handler om at skrive om buddhisme og dharmaen.
Det, vi snakke om pr. mail er, først og fremmest om at dele vejen, udveksle erfaring og inspirere hinanden. Vi snakker også om, hvordan man sætter sin praksis i gang, hvordan man fortsætter (især når man ingen sangha har), om meditation og forskellige dharma emner.
Chuan Zhi Shakya har skrevet nogle essays, som jeg synes er en god indgang til hvad Hsu Yun går ud på. En oversigt findes
her. Hvis du ikke har lyst til at læse det hele (eller ikke ørker det), kig bare på
den sidste del.
Om Boundless Mind Zen og Boundless Way Order kan I læse en del
her og
her.