Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 04:53:59

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Zen Buddhist Order of Hsu Yun
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Zen Buddhist Order of Hsu Yun  (Læst 418 gange)
daishin
Full Member

Beskeder: 122

Vis profil
« Dato: Januar 19, 2011, 09:14:58 »

Håber det er ok med lidt selv-reklame. Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle placere det her, så jeg har valgt at gøre det under den "virtuelle sangha".

Hsu Yun Zenbuddhistisk Orden er en internet-baseret zenskole grundlagt af Ji Dyn Shakya i 1997, som også byggede Hsu Yun Chan Temple i Honolulu, Hawaii. Skolen er i dag ledet af Chuan Zhi Shakya. Der er grupper over hele verden: Australia, USA, Venezuela, Argentina, Spanien, Canada, England, Sverige, osv. Og nu også i Danmark. Jeg blev ordineret i oktober sidste år af Fa Lohng (Koro Kaisan) både i Hsu Yun skole og i den Grænseløse Vej Zen Orden (jeg fortæller lidt mere i min præsentationstråd)

Jeg bor i Velling, en lille landsby 5 km øst fra Ringkøbing, meget tæt på fjorden. Jeg har et lille meditationsværelse, med plads til 4/5 mennesker. Der er ikke fast meditationsdage endnu, men folk er velkommen til at skrive til mig og finde et tispunkt, hvor vi kan sidde sammen.

Jeg er til at finde på nettet og er meget interesseret i at dele vejen og praksisen pr e-mail, blog eller whatever. Nogle kender min blog (se linket under mit profilbillede) og jeg har tænkt længe om at bygge et website men har ikke gjord det af flere grunde: bloggen og private emails tager næsten alt den tid, jeg er villig til at give til computeren. Mit skriftlig dansk er meget begrænset, når det handler om at skrive om buddhisme og dharmaen.

Det, vi snakke om pr. mail er, først og fremmest om at dele vejen, udveksle erfaring og inspirere hinanden. Vi snakker også om, hvordan man sætter sin praksis i gang, hvordan man fortsætter (især når man ingen sangha har), om meditation og forskellige dharma emner.

Chuan Zhi Shakya har skrevet nogle essays, som jeg synes er en god indgang til hvad Hsu Yun går ud på. En oversigt findes her. Hvis du ikke har lyst til at læse det hele (eller ikke ørker det), kig bare på den sidste del.

Om Boundless Mind Zen og Boundless Way Order kan I læse en del her og her.

Logget

Gassho
David
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: Januar 19, 2011, 01:27:37 »

Håber det er ok med lidt selv-reklame. Jeg vidste ikke, hvor jeg skulle placere det her, så jeg har valgt at gøre det under den "virtuelle sangha".

Selvfølgelig er det i orden!! Det er bare spændende at høre om andres veje - og netop hvad den virtuelle sangha er beregnet til  Wink
Logget

Kanji
Newbie
*

Beskeder: 43

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Svar #2 Dato: Januar 19, 2011, 01:39:39 »

Så endte du med at starte en gruppe alligevel!  Wink

Men det lyder super. Jeg praktiserer ikke Zen men har fået meget ud af at maile med dig det sidste stykke tid. Så jeg vil klart anbefale alle Zen intresserede i at tage et nærmere kig!  I agree-smiley
Logget

More Dharma, Less Drama!
daishin
Full Member

Vis profil
« Svar #3 Dato: Januar 19, 2011, 01:50:28 »

Så endte du med at starte en gruppe alligevel!  Wink

Men det lyder super. Jeg praktiserer ikke Zen men har fået meget ud af at maile med dig det sidste stykke tid. Så jeg vil klart anbefale alle Zen intresserede i at tage et nærmere kig!  I agree-smiley

Tak Shomon og Raz.
Ja, det gjorde jeg, kunne ikke lade være. Lad os se, hvad det kommer ud af det Smiley

Der har du også en point. De folk, jeg er i kontakt med er ikke nødvendigvis Zen-folk. En af mine venner er theravadabuddhist, han skal til Tailand næste sommer; en veninde fra Spanien har været til seshin nogle gange, men hun vil ikke definere sig selv som zenbuddhist, og jeg tror heller ikke som buddhist. Andre kommer og spørg og så går videre, hvilket minder mig om den gang, munkene vandrede fra kloster til kloster, mødte lærene og så gik videre.

Jeg læste for nylig at i Song Dinastien, da en munk tog tilflugt var det i Buddhaen, Dharmaen og Sanghaen, ikke i Chan, eller Tiantai, eller Huayen buddhisme. En munk var buddhist og basta og mange blev sådan gennem hele deres liv. Senere valgte de af studere med den ene eller den anden lærer eller at opholde sig i bestemte klostre, men i princip er det var det, buddhisme.

Og når vi søger en ende for ledelse, er selv dette "buddhisme" noget, vi skal gå igennem.
« Sidste ændring: Januar 19, 2011, 02:23:22 af yinzhao » Logget

Gassho
David
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: Januar 19, 2011, 02:59:14 »

JAAA! TILLYKKE med det!!  Kiss
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: Januar 19, 2011, 03:03:29 »

Så endte du med at starte en gruppe alligevel!  Wink

Men det lyder super. Jeg praktiserer ikke Zen men har fået meget ud af at maile med dig det sidste stykke tid. Så jeg vil klart anbefale alle Zen intresserede i at tage et nærmere kig!  I agree-smiley

Undskyld for bryde din tråd Yinzhao (Daishin ligger mere til mig Wink)

Rasmus - hvad er det - er det dit dharmanavn; Jangsem? Hvad betyder det? og hvem har givet dig det?
(og neeeeiii, jeg er ikke nysgerrig <fløjtesmiley> )  Grin
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Kanji
Newbie
*

Beskeder: 43

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 19, 2011, 03:30:10 »

Yoren - jeg skriver et par ord om det i min tråd senere ;-)
Logget

More Dharma, Less Drama!
daishin
Full Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: Januar 20, 2011, 08:36:10 »

Citat fra: Yoren

JAAA! TILLYKKE med det!!

Undskyld for bryde din tråd Yinzhao (Daishin ligger mere til mig Wink)

Tak, Yoren,

Daishin, Yinzhao, David... det er lige meget Smiley
Logget

Gassho
David
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: