Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 04:15:03

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  En søgende drue
« forrige næste »
Sider: 1 [2] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: En søgende drue  (Læst 653 gange)
daishin
Full Member

Beskeder: 122

Vis profil
« Svar #15 Dato: November 22, 2010, 07:12:26 »

Min skuffelse var faktisk meget stor. Og ja, jeg ved godt det er følelser og dermed ego. Jeg har ikke nogen forhåbninger om at samle folk mere. Det er umuligt og det er i øvrigt også kun MIT ego der har dét behov, det er ikke andres behov har jeg fundet ud af. Så i stedet for er jeg begyndt at kigge på hvorfor mit ego er så optaget af at samle folk, at udglatte misforståelser, at være altomfavnende...

Hvorfor blev du skuffet? Havde du nogle forventninger/planer i forhold til Buddha-skolen? Prøvede du at samles med ham?

Og så er det med egoet igen! Det er utroligt, hvor meget egoet fylder i en doktrine, som siges at beskæftige sig med ikke-ego'et (hvad det nu end er!). Det minder mig om en sutra, Thich Nhat Hanh (jeg vil aldrig lærer, hvor h'er ligger i dette navn!) kommenterede, om den rigtig måde at gribe en slange. Jeg synes, vi tager fat i ego-slangen på enden, og så bider den os og vi kan ikke se andet end det! Der er så mange andre sundere måder at praktisere dharmaen!
Logget

Gassho
David
druen
Newbie
*

Beskeder: 28

Vis profil
« Svar #16 Dato: November 22, 2010, 11:39:11 »

Hvorfor blev du skuffet? Havde du nogle forventninger/planer i forhold til Buddha-skolen? Prøvede du at samles med ham?

Og så er det med egoet igen! Det er utroligt, hvor meget egoet fylder i en doktrine, som siges at beskæftige sig med ikke-ego'et (hvad det nu end er!). Det minder mig om en sutra, Thich Nhat Hanh (jeg vil aldrig lærer, hvor h'er ligger i dette navn!) kommenterede, om den rigtig måde at gribe en slange. Jeg synes, vi tager fat i ego-slangen på enden, og så bider den os og vi kan ikke se andet end det! Der er så mange andre sundere måder at praktisere dharmaen!
I agree-smiley
Netop derfor skriver jeg at jeg i stedet er begyndt at se på hvorfor jeg har et behov for at alle enes.
Logget
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #17 Dato: November 24, 2010, 12:32:49 »

Hej og velkommen!

Jeg synes din Buddhaskole ide er et fint oplæg til diskussion - ikke som i 'nu laver vi en helt ny skole', men mere som i: hvad er din praksis, hvilke ting lægger du mest vægt på, hvilke aspekter af den omfattende buddhistiske tradition bygger du først og fremmest din praksis på. Vi har på et tidspunkt haft emnet oppe, og hvis du ser i tråden, vil du se at der ikke er to herinde der har den samme praksis! Indtil nu (krydsede fingre!!) er det lykkedes os at lære fra hinanden, inspirere, og endda diskutere nogen af de lidt kildne emner, som fx Lotus Sutraens betydning... (som en dårlig inside joke kunne jeg tilføje at vi endnu ikke har talt om buddhismens historie  Grin).

Berig os endelig med din unikke historie, fortæl om hvad der er vigtigt for dig, hvad du gør, hvad du sætter pris på osv - så er der mange der kan have glæde af at dele din vej! Personligt er der nok ikke noget jeg holder mere af at læse end andres erfaringer.
Logget

Sider: 1 [2] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: