Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 04:12:59

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Jangsem
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Jangsem  (Læst 577 gange)
Kanji
Newbie
*

Beskeder: 43

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Dato: November 03, 2010, 06:06:53 »

Hej allesammen - hold da op nogle heftige smiles man kan bruge her  Undecided

Nå men mit navn er Rasmus og jeg blev introduceret til buddhismen engang i 2004. Jeg anede ikke hvordan man skulle praktisere og følte mig bare lidt frem. Besøgte Karma Kadjy og havde ikke den største tillid til dem. Blev meget fascineret af Zen buddhisme men kunne ikke finde nogen lærer så det var ikke før 2006 at jeg faktisk fandt nogle dejlige mennesker som vidste noget om buddhismen og som kunne hjælpe mig. Jeg kan se at mange af jer er på dette forum og jeg har allerede skrevet lidt med David og Shomon. I vil måske kunne huske mig som 'Boserup'. Desværre skete der en hel masse i privatlivet (sygdom hos mig og mine nærmeste) som gjorde at jeg var nødt til at trække mig lidt væk fra omverden og dermed røg min buddhistiske praksis tilbage til kun at være lidt meditation et par gange om måneden, og så ellers leve mit liv efter bedste (buddhistiske) evne.

Men til alle jer som aldrig har hørt om mig - jeg er en 28 årig gut fra Amager. Jeg er ved at gøre min kandidat færdig på IT Universitetet i København hvor jeg har taget en grad i spildesign. Jeg håber på at kunne få en doktorgrad inden for emnet senere hen og, hvis jeg er meget heldig, at blive professor/lærer en dag. Ved siden af mit studie arbejder jeg som selvstændig spiludvikler, web designer, programmør, og lærer på universitetet. Lige for tiden er jeg også ansat på et animationsfilm projekt af de samme folk som lavede Terkel i Knibe og Rejsen til Saturn. Når jeg ikke knokler så bruger jeg en masse tid sammen med min kone og min datter på 1.

For godt en måned siden besluttede jeg mig for at NU var det tid til at komme ordentligt igang igen. Så jeg praktiserer nu meditation hver aften, og så vidt det er muligt også en enkelt gang om eftermiddagen. Jeg har indtil videre præsteret at holde denne plan....næsten ;-)

Jeg hører ikke til nogen bestemt buddhistisk gren endnu. Jeg har altid haft en stor interesse i Tibetansk buddhisme men synes at det er svært at finde en lærer som jeg kan have fuld tillid til her i Danmark - og det samme med Zen. Men da jeg jo har opdaget at mange af de elementer som jeg finder interessant i disse to grene, også er at finde i Tendai, så er der jo kun én vej frem! Jeg håber derfor på at kunne komme til at deltage i Tendai Sanghaen. Jeg kan se at der er møder i København nu, og er i gang med at rydde kalenderen så jeg kan deltage så ofte som muligt. Mit ene besøg i Slagslunde i 2006, og mine samtaler med Shomon har stået skarpt i mit sind de sidste par år.

Men hvorom alting er så har jeg  luret her på forummet i en rum tid nu, men tænkte at nu måtte det være tid til at komme ud af busken. Jeg har haft stor fornøjelse af at læse mange af jeres indlæg, så jeg synes lige at jeg vil sige tak for alt den tid i har brugt her inde på at skrive og “diskutere”, der er virkeligt kommet mange gode overvejelser, tanker, og små grineture ud af at læse det altsammen - og det skal i have tak for!

Men nu hvor jeg er kommet ud af busken... så må jeg hellere begynde at deltage....

Vi ses!
« Sidste ændring: Januar 19, 2011, 08:48:01 af Jangsem » Logget

More Dharma, Less Drama!
Morck
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #1 Dato: November 03, 2010, 07:16:47 »

Velkommen til Rasmus, og kom så igang! Smiley
Logget

"Det eneste jeg ved, er at jeg ingenting ved" - Sokrates
Kanji
Newbie
*

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Svar #2 Dato: November 03, 2010, 08:26:58 »

Mange tak  Grin
Logget

More Dharma, Less Drama!
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: November 03, 2010, 09:17:40 »

welcomming-party Rasmus!

Johhh de er vist lidt heftige de smileys...[rødmende smiley] indrømmet! Deres oprindelse er 100% min skyld, men jeg bliver i så godt humør når jeg ser dem, at de har fået lov til at blive (indtil videre).
Jeg kunne godt tænke mig nogle fede buddha-smileys også - hvis du skulle kede dig bag computeren en dag... Grin

Citat:
Jeg har altid haft en stor interesse i Tibetansk buddhisme men synes at det er svært at finde en lærer som jeg kan have fuld tillid til her i Danmark - og det samme med Zen. Men da jeg jo har opdaget at mange af de elementer som jeg finder interessant i disse to grene, også er at finde i Tendai, så er der jo kun én vej frem!
 I agree-smiley Jeg kunne ikke have skrevet det bedre selv!

Hvor godtfolk er kommer godtfolk til. Glæder mig til at se mere til dig herinde - bare på med vanten!  Wink
« Sidste ændring: November 07, 2010, 09:23:41 af Yoren » Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Kanji
Newbie
*

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Svar #4 Dato: November 05, 2010, 01:54:15 »

Der er skam intet galt med de vilde smileys. Jeg ser dem lidt som et heppekor der hopper og danser for mig hver gang jeg skriver et indlæg  Smiley

Jeg håber på at kunne komme til at deltage fast i den Københavnske Tendai gruppe. Jeg bor i Kastrup på Amager, og kommer gerne først hjem fra arbejde omkring klokken 17-18 stykker. Jeg er ikke i besiddelse af bil, så det er lidt svært for mig at nå til Slagslunde om Tirsdagen selvom jeg gerne ville  Huh?

Men jeg glæder mig til at få sagt hej til jer allesammen.

I øvrigt... hvis der er nogen som kunne tænke sig at 'tale' mere direkte med mig nu, eller senere, så kan jeg fanges på både MSN messenger og skype. Jeg forestiller mig at jeg ikke kan være den eneste buddhist som findes dér, så hvis i har lyst så kan jeg fanges på MSN: rasmusimus@hotmail.com og Skype: Razumasu

//Raz
Logget

More Dharma, Less Drama!
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: November 06, 2010, 05:59:12 »

Velkommen ud af busken Rasmus  Wink

Jamen så kan det jo være vi mødes på det næste retreat i Slagslunde.

God fornøjelse med møderne hos Chizen i København.

Logget

Kanji
Newbie
*

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Svar #6 Dato: Januar 19, 2011, 08:47:48 »

Som Yoren så fint påpegede i en anden tråd så har jeg pludseligt fået et dharma navn - så jeg må jo hellere forklare hvad der er sket.

Efter jeg besluttede mig for at praktisere buddhismen intensivt igen, så har jeg været på jagt efter en lærer og fast sangha. Jeg havde egentligt besluttet mig for at jeg skulle være Tendai buddhist, men jeg har altid haft en stor interesse for det tibetanske. Jeg har dog tidligere haft nogle lidt uheldige "tibetanske" oplevelser hos Ole Nydahl, men da jeg opdagede at der lå to andre tibetansk buddhistiske centre 15 minutter fra hvor jeg bor.... så ville jeg lige kigge forbi. Det resulterede så i at jeg med det samme fik en dyb følelse af at være kommet hjem, og jeg brugte mange timer i samtale med Lama Dorji hos Sangye Tashi Ling. Jeg tog på en hel del besøg der inde, og besøgte også Phendeling. Begge steder har jeg haft en stor følelse af at jeg hørte til - men den forbindelse jeg føler jeg har fået med Lama Dorji har jeg ikke fundet andre steder. Så efter at have været der inde i nogle uger tog jeg altså tilflugt og fik navnet Jangsem Wangchuk.

Jeg kan ikke garantere at jeg ikke en dag finder ud af at jeg måske bør fokusere på en anden slags buddhisme. Men indtil videre engagerer jeg mig med krop og "sjæl" i det tibetanske. I sær det med kroppen mærker jeg allerede, for er godt i gang med at lave de påkrævede 100000 prostrationer som man jo laver som en del af grundøvelserne  Undecided

Men men i slipper ikke for mig ;-) Jeg skal nok dukke op hos jer så snart der kommer et retreat der passer ind i mit skema, og her på forummet slipper i slet ikke for mig  Kiss
Logget

More Dharma, Less Drama!
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #7 Dato: Januar 19, 2011, 09:04:02 »

Smiley Jamen, og iiih, og TILLYKKE Rasmus!! happy clapping hands
Dejligt at du har fundet en lærer og et sted der taler så meget til dig!
Næh, bliv du her på forummet, så kan vi malke dig for din viden om tibetansk buddhisme først og omvende dig bagefter Grin
« Sidste ændring: Januar 19, 2011, 09:12:03 af Yoren » Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Kanji
Newbie
*

Kage = Oplysning = FACT!

Vis profil
« Svar #8 Dato: Januar 20, 2011, 07:34:11 »

Mange tak :-) Det er måske lidt fjollet, men det er rart (har givet fokus) nu at vide hvilken "slags" buddhist jeg er  wondering smiley

Og jeg skal nok blive hængende :-)
Logget

More Dharma, Less Drama!
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: