Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 03:55:54

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Praksis
| |-+  Meditationspraksis
| | |-+  En butik i kbh hvor jeg kan købe en zafu?
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: En butik i kbh hvor jeg kan købe en zafu?  (Læst 892 gange)
Morck
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Dato: September 09, 2010, 11:50:21 »

Hej

Er der et sted i Kbh hvor man kan købe en zafu-pude?. Jeg havde tænkt at jeg vil have en opppustelig en. Ved godt de ikke holder alt for længe(hvor længe er det så lige?), men de er gode når jeg eksempelvis skal have den med til Randers, - og Senshin ikke skal tage en med til mig..... Cheesy

- D
Logget

"Det eneste jeg ved, er at jeg ingenting ved" - Sokrates
Shinmyo
Full Member

Beskeder: 109

Vis profil
« Svar #1 Dato: September 09, 2010, 03:57:22 »

hvad med en badebold ? så sætte på den  happy dancing men lyder ikke synderlig behageligt at side på en luftsafu  Wink lidt som at sove på en luftmadras ...

Køb en safu ved tendai og tag en ordentlig stor sportstaske med  Smiley
Logget

“If man has no tea in him, he is incapable of understanding truth and beauty”
Taido
Full Member

Beskeder: 144

Vis profil
« Svar #2 Dato: September 09, 2010, 08:02:39 »

Hej Rasmus.

Vi har lige fået to ind ad døren, de er godt nok lidt tunge og du kan sagtens snakke, du er smed, men hvad med os små mennesker? :'

Viggo
Logget
Lobsang Samten
Jr. Member
**

Beskeder: 71

Vis profil
« Svar #3 Dato: September 10, 2010, 05:04:05 »

De oppustelige zafu'er vi har brugt i Randers fra tid til anden, er badebolde kamufleret med et zafu betræk. Så badebolde er en udenmærket idé.
Logget
Shinmyo
Full Member

Vis profil
« Svar #4 Dato: September 10, 2010, 12:00:58 »

Hej Rasmus.

Vi har lige fået to ind ad døren, de er godt nok lidt tunge og du kan sagtens snakke, du er smed, men hvad med os små mennesker? :'

Viggo

Viggo er du ikke pensionist , de har jo masser af tid så det bare at komme ned i fitnesscentret  happy dancing har i fået dem fra Tendai ? Skal også have fat i sådan en , får elefanthud bagi af den jeg har nu  Cry
Logget

Taido
Full Member

Beskeder: 144

Vis profil
« Svar #5 Dato: September 10, 2010, 08:41:59 »

Så Så Rasmus, jeg har to dage endnu.

Bortset fra det har vi købt dem hos Tendai,så nu er vi ved at kunne se bunden af en bestemt konto, de er gode og nu øver vi to gamle os i at kunne sidde og holde ud til at sprede ben længe nok.

Viggo
Logget
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: September 13, 2010, 07:21:50 »

Hej

Ved godt de ikke holder alt for længe(hvor længe er det så lige?), men de er gode når jeg eksempelvis skal have den med til Randers, - og Senshin ikke skal tage en med til mig..... Cheesy

- D

En oppustelig zafu er ganske udmærket når du ikke skal bruge den hele tiden. Jeg ved desværre ikke hvor du kan købe en, men kunne forstille mig at du kan finde dem let på nettet.
Men du behøver den ikke når du skal til Randers. Jeg ved ikke om du så at Chizen havde en bunke puder med sidst? Dem kan du altid låne af når du kommer så langvejs fra!

Logget

Shinmyo
Full Member

Vis profil
« Svar #7 Dato: September 17, 2010, 08:23:47 »

Zen mind har en oppustelig safu ... http://www.zenmind.dk/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=44&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=10

Dog mener nogen at de blot udnytter zen for at tjene penge ... så om man vil støtte dem er op til en selv Smiley Det er der jeg købte min safu dengang
Logget

Morck
Jr. Member
**

Beskeder: 63

Vis profil
« Svar #8 Dato: September 17, 2010, 03:55:27 »

Takker. Vil jeg da lige kigge på. I vil ikke tro det er sandt, men jeg har sgu syet min egen zafu! Og ja det er også min symaskine....Nu mangler der bare indmad, men ved ikke lige hvor jeg finder noget boghvede eller lign. Fandt den her http://www.buddhamind.info/leftside/lifestyl/medi/zafu.htm
Logget

"Det eneste jeg ved, er at jeg ingenting ved" - Sokrates
Shinmyo
Full Member

Vis profil
« Svar #9 Dato: September 17, 2010, 04:49:41 »

Haha fedt !  happy dancing Så kan sykørekortet fra skoletiden endelig komme i brug  glad ruller

http://www.cherry-stones.dk/Kirsebaersen-p19h16s17-12-kg-BIO-boghvedeskaller.html

Der forskellige kerner/skaller osv Smiley Ved ikke om man evt. kunne spørge om en mindre forsendelse end det viste ... er et forsøg værd
Logget

Seiren
Full Member

Beskeder: 125

Vis profil
« Svar #10 Dato: December 03, 2010, 01:27:26 »

Ellers kan man købe skaller i de fleste helsekost forretninger. God fornøjelse med din nye Zafu Smiley

(Jeg har købt min Zafu hos Caretrade: http://caretrade.dk/puder-35/ Der er et smart håndtag i og så er den ikke så stor som dem fra Tendai og derfor udemærket til rejseformål. Ønsker mig dog Tendais til hjemmepraksis, jeg synes den er lidt for lille til dagligt brug.)
Logget

Sometimes you have to lose your mind to come to your senses...
Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #11 Dato: December 03, 2010, 07:01:49 »

Tendais er vildt lækre. Jeg havde en fladere før, men endte altid med at sidde på kanten af en sofahynde, sammenrullede tæpper og puder, og alt muligt andet  Grin Wink
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Doshin
Jr. Member
**

Beskeder: 80

Vis profil WWW
« Svar #12 Dato: December 04, 2010, 08:04:51 »

Selv har jeg kun erfaring med følgende to steder.

Jeg har købt min i http://futon.dk/gulvpude_saekkestol/meditation_56_da/ . Han havde butik i Skindergade, men så vidt jeg forstod har han nu lukket den butik og er flyttet til Glostrup. Jeg er meget glad for den zafu jeg købte.

Min kone har købt sin i http://www.yogaudstyr.dk/meditation.php . En noget større pude, de har også et prøverum. Derudover har de også nogle meget flotte seiza'er. Adspurgt, var der 14 dages returret; hvilket kan være væsentligt, når man tænker på hvor mange timer pude/skammel skal bruges Wink Som jeg forstod det, tager de også til Indien og køber Buddha figurer hjem i mange varianter, de kan ses i butikken og er ikke med på hjemmesiden.

Begge steder var der venlig og tålmodig betjening, en ting som man nemt kan savne/mangle i en web-butik.

Vh
Thomas
« Sidste ændring: December 04, 2010, 08:06:31 af Thomas C » Logget
Chorin
Full Member

Beskeder: 119

Vis profil
« Svar #13 Dato: December 04, 2010, 11:32:22 »

Tendais er vildt lækre. Jeg havde en fladere før, men endte altid med at sidde på kanten af en sofahynde, sammenrullede tæpper og puder, og alt muligt andet  Grin Wink

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg vil også gerne benytte lejligheden for at rose Tendais zafu de er super skønne og man kan side mange timer uden at ens ben sover - jeg er utrolig glad for min  Kiss
Logget

Må Diamant Vejen bringe liv og lykke til alle levende væsner

Gashho
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: