Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 03:29:17

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Nyt medlem
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Nyt medlem  (Læst 401 gange)
Gita
Newbie
*

Beskeder: 3

Vis profil
« Dato: Juni 24, 2010, 09:15:55 »

Hej, jeg hedder Gita, er 44, mor til 13 årige tvillinge drenge og den glade ejer af 5 hunde. Jeg har boet i USA i 19 år, men flyttede tilbage til Danmark med mine 2 drenge i sebtember 2009. Jeg har altid være meget søgende i min tro, og har været lidt omkring indtil jeg begyndte at vise interesse for buddhisme for 7 - 8 år siden og har fundet meget inspiration der siden. Jeg har læst meget om buddhisme , og finder at filosofien falder i hak med mine egne etniske overbevisninger . Der har jeg så fundet mig selv hvile i tilfredshed i mange år, men føler at det nu er tid til at komme videre i min udvikling som buddhist. F.eks har jeg aldrig mediteret før, og kunne godt tænke mig at udforske teknikken da jeg er vel vidende om at det er den grundlæggende "steppingstone" for at komme dybere ind i buddhismens verden og forståelse.    Smiley

Logget
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: Juni 25, 2010, 07:00:27 »

Velkommen Gita

5 hunde lyder vidunderligt!

Mon du bor i nærheden af en sangha eller en meditationsgruppe? Tendai har flere.
Nu hvor lysten er der gælder det om at komme afsted :-)

Det bliver en spændende rejse!

Hej, jeg hedder Gita, er 44, mor til 13 årige tvillinge drenge og den glade ejer af 5 hunde. Jeg har boet i USA i 19 år, men flyttede tilbage til Danmark med mine 2 drenge i sebtember 2009. Jeg har altid være meget søgende i min tro, og har været lidt omkring indtil jeg begyndte at vise interesse for buddhisme for 7 - 8 år siden og har fundet meget inspiration der siden. Jeg har læst meget om buddhisme , og finder at filosofien falder i hak med mine egne etniske overbevisninger . Der har jeg så fundet mig selv hvile i tilfredshed i mange år, men føler at det nu er tid til at komme videre i min udvikling som buddhist. F.eks har jeg aldrig mediteret før, og kunne godt tænke mig at udforske teknikken da jeg er vel vidende om at det er den grundlæggende "steppingstone" for at komme dybere ind i buddhismens verden og forståelse.    Smiley

Logget

Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: Juni 25, 2010, 07:50:16 »

Hej Gita, og velkommen! Jeg synes bestemt du skal prøve at finde en meditationgruppe - det er langt nemmere at lære sammen med andre. Ellers vil jeg anbefale dig det gratis online meditationskursus på www.meditationskursus.dk. Du skal endelig også stille spørgsmål herinde; her vil du få mange forskellige svar  Wink
Logget

Gita
Newbie
*

Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 25, 2010, 09:20:46 »

Velkommen Gita

5 hunde lyder vidunderligt!

Mon du bor i nærheden af en sangha eller en meditationsgruppe? Tendai har flere.
Nu hvor lysten er der gælder det om at komme afsted :-)

Det bliver en spændende rejse!

Tak!    Ja, jeg elsker mine hunde  Smiley  Jeg må igang med at finde noget lokalt. Glæder mig.

Logget
Gita
Newbie
*

Vis profil
« Svar #4 Dato: Juni 25, 2010, 09:22:09 »

Hej Gita, og velkommen! Jeg synes bestemt du skal prøve at finde en meditationgruppe - det er langt nemmere at lære sammen med andre. Ellers vil jeg anbefale dig det gratis online meditationskursus på www.meditationskursus.dk. Du skal endelig også stille spørgsmål herinde; her vil du få mange forskellige svar  Wink

Tak for velkomsten og de gode råd, det vil jeg tage til efterfølge.
Logget
Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: