Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 03:25:18

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Jisen
« forrige næste »
Sider: [1] Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Jisen  (Læst 448 gange)
jisen
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Dato: Maj 31, 2010, 07:26:53 »

Nu har jeg været "med på en lytter" på forummet i nogen tid og burde egentlig få præsenteret mig selv. Mit borgerlige navn er Hanne, og da jeg tog tilflugt i Slagslunde i 2008 fik jeg det - synes jeg selv - ret fine navn Jisen. Før Lotus-Sanghaen har jeg har været forbi Karma Kadjy, Soto Zen og Vestlig Theravada. Sidstnævnte dyrkede jeg i nogle år og har stadig en stor svaghed for.
Planen da jeg begyndte at komme i Tendai-kredse var egentlig, at jeg ville hygge mig henne i et hjørne med min theravada praksis, og så kunne de andre lave alle de der exotiske Tendai-ting. Der gik imidlertid ikke længe før der begyndte at dukke diverse Tendai-elementer op hist og pist i min praksis, og ekayana-tanken begyndte at få godt fat i mig. Lige for tiden står min praksis på en lille morgen cermoni, metta og - ja, Shoken, du tror det næppe - nembutsu. Sådan kan man nogen gange overraske sig selv  Shocked
Det er rart at se, at I har fået stablet et så fint forum på benene - her er en rigtig rar tone, og I får taget nogle gode emner op. Tak for det  Kiss
Logget
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: Maj 31, 2010, 08:23:55 »

Kære Jisen

Sjovt,  jeg tænke faktisk lige på dig i dag.

Hvor hyggeligt at du er med på nembutsu-vognen  ;-)

Kom endelig et smut til Randers sanghaen en dag efter ferien! Det kunne være rart at se dig, det er ved at være længe siden :-)

Nu har jeg været "med på en lytter" på forummet i nogen tid og burde egentlig få præsenteret mig selv. Mit borgerlige navn er Hanne, og da jeg tog tilflugt i Slagslunde i 2008 fik jeg det - synes jeg selv - ret fine navn Jisen. Før Lotus-Sanghaen har jeg har været forbi Karma Kadjy, Soto Zen og Vestlig Theravada. Sidstnævnte dyrkede jeg i nogle år og har stadig en stor svaghed for.
Planen da jeg begyndte at komme i Tendai-kredse var egentlig, at jeg ville hygge mig henne i et hjørne med min theravada praksis, og så kunne de andre lave alle de der exotiske Tendai-ting. Der gik imidlertid ikke længe før der begyndte at dukke diverse Tendai-elementer op hist og pist i min praksis, og ekayana-tanken begyndte at få godt fat i mig. Lige for tiden står min praksis på en lille morgen cermoni, metta og - ja, Shoken, du tror det næppe - nembutsu. Sådan kan man nogen gange overraske sig selv  Shocked
Det er rart at se, at I har fået stablet et så fint forum på benene - her er en rigtig rar tone, og I får taget nogle gode emner op. Tak for det  Kiss
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #2 Dato: Juni 01, 2010, 10:37:27 »

Hej Jisen
 welcomming-party
-Velkommen til.
Jeg tror vi mødte hinanden ganske kort ved august-retreatet i Slagslunde sidste år. (Jeg var på besøg en aften). Dejligt at 'se' dig her!
Tak for de pæne ord om forummet. Håber du også må få glæde af det som aktiv bruger!
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
jisen
Newbie
*

Beskeder: 2

Vis profil
« Svar #3 Dato: Juni 02, 2010, 02:58:49 »

Kom endelig et smut til Randers sanghaen en dag efter ferien! Det kunne være rart at se dig, det er ved at være længe siden :-)

Du har ret, det er efterhånden længe siden, og det kunne da være hyggeligt at besøge jer i Randers. Vil du ikke sende mig en mail, når I har sat en dato for næste møde? Og så forresten, ha´en rigtig god gyo i de kommende uger - det er sejt, at du gør det  Wink
Logget
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: Juni 02, 2010, 05:40:52 »

Du har ret, det er efterhånden længe siden, og det kunne da være hyggeligt at besøge jer i Randers. Vil du ikke sende mig en mail, når I har sat en dato for næste møde? Og så forresten, ha´en rigtig god gyo i de kommende uger - det er sejt, at du gør det  Wink

Det skal jeg gøre. Jeg håber også at få lokket Chizen til her efter ferien. Han får sin robe i år og det kunne være hyggeligt at se ham i orange i Randers :-)

Og mange tak. Jeg glæder mig meget til gyo, men føler mig knap så sej her i dagene op til  Wink
Logget

Sider: [1] Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: