Buddha, Dharma og Web-Sangha
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Maj 19, 2012, 03:22:32

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Søg:     Advanceret søgning
What's up next:
Hver tirsdag i Slagslunde kl. 19 - 21
d. 20/5 Randers kl. 15-17
d. 26/5 Ålborg kl. 10.30-12.30
d. 31/5 Odense kl. 19-21.30
Se mere her på siden under "Arrangementer" og på http://www.tendai.dk/kommende-aktiviteter/
3427 Beskeder i 362 Emner af 54 Medlemmer
Seneste medlem: Søren Graves
* Hjem Hjælp Søg Log på Registrér
+  Buddha, Dharma og Web-Sangha
|-+  Den virtuelle Sangha
| |-+  Hjerteligt velkommen - hvem er du?
| | |-+  Daishin (David)
« forrige næste »
Sider: [1] 2 3 Gå ned Udskriv
Forfatter Emne: Daishin (David)  (Læst 1897 gange)
daishin
Full Member

Beskeder: 122

Vis profil
« Dato: Marts 16, 2010, 09:40:58 »

Tak for forummet. At jeg er blevet inviteret her er en god bevis på, at Tendai folket er meget åben og rummelige ;-)

Jeg har mediteret siden 1995 og beskrevet mig som "buddhist" siden 2005 eller 2006. Jeg startede med zen og var med til mange retreats, både alene og sammen med andre. Jeg boede på et tidspunkt i Jiko An, en zencenter i Las Alpujarras, Granada. Nogle år senere tog jeg til Japan for at se, om jeg kunne blive munk, men da jeg altid har haft noget mod autorietet og organizationer, gik det desværre ikke.

Omkring 2006 begyndte jeg at interessere mig for Theravada: Bhikkhu Bodhi, min kære Thanissaro Bhikkhu (jeg bruger hans briller til at se på suttaerne og indgang til meditation) og Bhikkhu Sujato, når jeg er i lidt stridt humør og har lyst til at spekulere om den tidligere buddhisme.

Jeg har også mødt den levende buddhisme gennem en død lærer. Hongzhi var ikke inviteret til min ensom juleretreat for 3 år siden, men han var der alligevel og siden da, har jeg siddet hver nat, kigget mod stjernene og spurgt ham, "Hvad? hvad?" Og så er jeg blevet nødt til at vandre gennem de chan/zen lande. Af og til udveksler jeg emails med min lærer, en kætter, vil mange sige, ordineret indenfor The Buddhist Order of Hsu Yun og som også har lave sin egen skole, The Boundless Mind Zen School (til besvær for så mange). Han siger, jeg skal komme til ham på et tidspunkt, så jeg får en Dharmanavn og en "robe" (he he, ligesom i de gode gamle dage) :-D

Jeg har vokset meget, lært meget af den sunde og konstruktiv dialog med andre buddhister, uanset skole eller tradition, hvilket minder mig hele tiden at buddhisme ikke kan praktiseres i et laboratorium men i konstant forhold med alt og alle. Men jeg synes også at ensomhed er yderst vigtigt, og at det er alene, når vi ikke kan flygte noget sted, at vi er i stand til at forstå vores elendighed og komme over den.

Alene og nøgen, uden hjælp. Derfor er der ikke nogen ritual, ceremoni, chant, billeder osv omkring min praksis: bare studie og praksis.

Jeg blogger også.Der er link til min tre-sproget blog under mit billede Og så skal der tilføjes at, udover at blogge, så er jeg virkelig god til at slette blogs.  klø sig i håret

Jeg er webintegrator (Viborg Medieskole, 2010). Jeg bor i et ikke-buddhistisk hjem, med min kone og datter på 7 år, i en lille landsby på vestkysten, meget tæt på Ringkøbing og på fjorden.

Det siges, at der gik en Buddha på fjorden for ikke så længe siden. Jeg har gået over den også, men kunne kun se is og himmel, himmel og is. Mon jeg har mistet noget?

« Sidste ændring: Marts 28, 2011, 02:40:29 af daishin » Logget

Gassho
David
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Beskeder: 479

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #1 Dato: Marts 17, 2010, 07:27:47 »

welcomming-party

Det er vist første gang jeg har set din vej og tilgang beskrevet så direkte - tak! Jeg tror måske der er gået noget galt, jeg kan i hvert fald ikke se linket til din blog? Jeg kender den nu godt, men jeg tænkte at andre kunne have glæde af den; den er meget inspirerende.
Logget

daishin
Full Member

Vis profil
« Svar #2 Dato: Marts 17, 2010, 08:04:42 »

Tak for velkommen.

Nu har jeg lavet min første (selv)moderation og har ændret i min post: jeg synes alligevel disse smilier er for store  og bevæger sig for meget.

Shoken, er der ikke nogle små ikoner lige under mit billede? Den anden fra venstre, en lille jord-kugle, skulle henvise til min blog. Jeg kan se dem, både når jeg er logged ind og når jeg er logged ud.

Logget

Gassho
David
Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #3 Dato: Marts 17, 2010, 08:08:42 »

Tak for velkommen.

Nu har jeg lavet min første (selv)moderation og har ændret i min post: jeg synes alligevel disse smilier er for store  og bevæger sig for meget.

Shoken, er der ikke nogle små ikoner lige under mit billede? Den anden fra venstre, en lille jord-kugle, skulle henvise til min blog. Jeg kan se dem, både når jeg er logged ind og når jeg er logged ud.

Det er dejlig at du er her David. Vi to har jo altid "hængt ud"  når der har været et sted for en buddhist at hænge ud. Og nu gør vi det igen :-)
Jo, man kan fint finde din blog under dit billede!
Logget

Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #4 Dato: Marts 17, 2010, 09:29:18 »

Tak for velkommen.

Nu har jeg lavet min første (selv)moderation og har ændret i min post: jeg synes alligevel disse smilier er for store  og bevæger sig for meget.

Det er dejlig at du er her David. Vi to har jo altid "hængt ud"  når der har været et sted for en buddhist at hænge ud. Og nu gør vi det igen :-)

Ja, så lykkedes det også for mig  happy clapping hands

De ER ret livlige, de smileys - man bliver helt rundtosset af dem... kan vi ikke dæmpe dem lidt?  Smiley smashing computer
Logget

Yoren
Administrator
Hero Member

Beskeder: 547

Tendai kozo

Vis profil WWW
« Svar #5 Dato: Marts 17, 2010, 10:18:29 »

Tak for velkommen.

De ER ret livlige, de smileys - man bliver helt rundtosset af dem... kan vi ikke dæmpe dem lidt?  Smiley smashing computer

Først vil man have flere smileys, med hop og dans og bevægelse på,  - nu vil man ikke! Embarrassed
I bliver desværre nødt til at finde jer i, at råber man "trold" tre gange - så kommer den! - Indtil jeg ikke har bedre at tage mig til, end at ændre det igen.... (I kan i mellemtiden skyde skylden på Kåre og Senshin!)
Logget

Gassho, Yoren.  http://yoren.dk/

"Be generuos with your joy. Give away what you most want. Be generous with your insights and delights." [Pema Chödrön]
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #6 Dato: Marts 17, 2010, 11:10:14 »

Tak for velkommen.

Først vil man have flere smileys, med hop og dans og bevægelse på,  - nu vil man ikke! Embarrassed
I bliver desværre nødt til at finde jer i, at råber man "trold" tre gange - så kommer den! -

Lidt ligesom i Lotus Suraen, hvor Buddhaen skal spørges tre gange før han taler?

Citat
Indtil jeg ikke har bedre at tage mig til, end at ændre det igen.... (I kan i mellemtiden skyde skylden på Kåre og Senshin!)

Det virker for mig! Puh bad, Senshin og Kåre  green sick smiley
Logget

Senshin
Sr. Member

Beskeder: 417

Tendai Kozo

Vis profil WWW
« Svar #7 Dato: Marts 17, 2010, 11:20:45 »

Tak for velkommen.

I bliver desværre nødt til at finde jer i, at råber man "trold" tre gange - så kommer den! - Indtil jeg ikke har bedre at tage mig til, end at ændre det igen.... (I kan i mellemtiden skyde skylden på Kåre og Senshin!)

Du skal ikke ændre det tilbage igen. Vi vil gerne beholde de livlige smilies. Men vi vil også gerne have de gamle.

Med andre ord; Vi vil både have vores kage og spise den  (man skulle nødigt glemme at tale om kage i dette forum jo  happy clapping hands )
Logget

daishin
Full Member

Vis profil
« Svar #8 Dato: Marts 18, 2010, 08:09:48 »

Det er rigtigt, Senshin, vi har faktisk hængt ud i den her ellers ugribelig e-verden; Det glæder mig :-)

Logget

Gassho
David
Lobsang Samten
Jr. Member
**

Beskeder: 71

Vis profil
« Svar #9 Dato: Marts 19, 2010, 04:27:13 »

De ER ret livlige, de smileys - man bliver helt rundtosset af dem... kan vi ikke dæmpe dem lidt?  Smiley smashing computer

blahblahblah blahblahblah blahblahblah blahblahblah blahblahblah blahblahblah blahblahblah blahblahblah Smiley shouting what Smiley banging head into wall laughing my ass off Tongue

Det jeg ville sige er...... jeg kan godt lide dem  Wink Azn

Man kan også kombinere dem...... her er eksempelvis et eksempel på mobning  CryLaughing out very loud
« Sidste ændring: Marts 19, 2010, 04:29:32 af Allan » Logget
Shomon
Global Moderator
Sr. Member

Tendai Soryo præst

Vis profil WWW
« Svar #10 Dato: Marts 19, 2010, 04:32:42 »

Man kan også kombinere dem...... her er eksempelvis et eksempel på mobning  CryLaughing out very loud

Bad bodhisattva  Smiley
Logget

Kåre
Sr. Member

Beskeder: 459

Vis profil WWW
« Svar #11 Dato: Marts 19, 2010, 04:35:17 »

Bad bodhisattva  Smiley

Bad bodhisattva? Et nytt badeanlegg for buddhister? Hvor ligger det?  muhahaha!!
Logget

Metta,
Kåre
Lobsang Samten
Jr. Member
**

Beskeder: 71

Vis profil
« Svar #12 Dato: Marts 19, 2010, 05:17:41 »

Bad bodhisattva  Smiley

Bad bodhisattva? Et nytt badeanlegg for buddhister? Hvor ligger det?  muhahaha!!

I Drilleland, til højre for moppeborgen happy dancing
Logget
daishin
Full Member

Vis profil
« Svar #13 Dato: November 21, 2010, 09:25:24 »

Citat
Kåre skrev:
Hei igjen!

Jeg synes nok jeg kjenner igjen ansiktet, men navnet ditt kjenner jeg ikke igjen. Jeg blir snart gal av denne stadige navnebyttingen i enkelte buddhistmiljøer. Snart husker jeg ikke lenger mitt eget navn, engang ...

He he, du må gerne få en også, så sker der ikke noget, hvis du kommer til at glemme din.

Jeg blev ordineret sidst i oktober i USA (synes emnet hører hertil, så jeg kan opdatere min egen præsentation) og fik faktisk to dharmanavne (som i øvrigt, jeg kan bruge både på japansk og på kinesisk). Grunden til så meget forvirring er, at jeg hører til to skoler, den ene stammer fra kinesiske Chan buddhisme (Hsu Yun, der er en lærer i Sverige fra den samme skole); den anden har min lærer grundlagt, og har elsker de japanske former.

Jeg er kommet tilbage med navnene og andre "souvernirs"; formerne har jeg ikke taget med.
« Sidste ændring: Marts 28, 2011, 02:41:39 af daishin » Logget

Gassho
David
Kåre
Sr. Member

Beskeder: 459

Vis profil WWW
« Svar #14 Dato: November 21, 2010, 11:04:19 »

Citat
Kåre skrev:
Hei igjen!

Jeg synes nok jeg kjenner igjen ansiktet, men navnet ditt kjenner jeg ikke igjen. Jeg blir snart gal av denne stadige navnebyttingen i enkelte buddhistmiljøer. Snart husker jeg ikke lenger mitt eget navn, engang ...

He he, du må gerne få en også, så sker der ikke noget, hvis du kommer til at glemme din.

Jeg blev ordineret sidst i oktober i USA (synes emnet hører hertil, så jeg kan opdatere min egen præsentation) og fik faktisk to dharmanavne (som i øvrigt, jeg kan bruge både på japansk og på kinesisk). Grunden til så meget forvirring er, at jeg hører til to skoler, den ene stammer fra kinesiske Chan buddhisme (Hsu Yun, der er en lærer i Sverige fra den samme skole); den anden har min lærer grundlagt, og har elsker de japanske former.

Jeg er kommet tilbage med navnene og andre "souvernirs"; formerne har jeg ikke taget med. Her har jeg valgt at bruge Yinzhao, andre steder bruger jeg Daishin, men du har jo ret, Kåre, det er det samme ansigt  Shocked

Men er det ditt opprinnelige ansikt før du ble født?  wondering smiley  Grin
Logget

Metta,
Kåre
Sider: [1] 2 3 Gå op Udskriv 
« forrige næste »
Gå til: